خدام رضوی از ۸ گروه سرود امام رضایی استان یزد تجلیل کردند

۸ گروه سرود فعال استان یزد که در حوزه فرهنگ رضوی تولید سرود داشتند در مراسمی با حضور خدام حرم مطهر رضوی در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی تجلیل شدند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رحیمی نسب دبیر کانون‌های خدمت رضوی در مراسم تجلیل از گروه های سرود رضوی یزد که با حضور خدام آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) برگزارشد، استان یزد را جزو استان‌های برتر در حوزه تولیدات هنری بر شمرد و اظهار داشت: تولیدات هنری به ویژه سرود تاثیر مهمی در انتقال مفاهیم والای رضوی دارد.

 
وی ادامه داد: موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به صورت تخصصی در زمینه تولیدات هنری فعال است و لازم است ازظرفیت این موسسه در حمایت از آثار فاخر هنری استان استفاده شود.
 
مسئول کانون خبر و رسانه دفتر خدمت رضوی استان یزد هم در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گروه‌های سرود، اظهار داشت: گروه‌های سرود استان تاکنون بیش از ۱۰ سرود با موضوع امام رضا(ع) تولید کرده‌اند که از ۴ سرود جدید هم در دهه کرامت امسال رونمایی می‌شود.
 
محمدعلی ملک‌زاده با قدردانی از رویکرد تربیتی گروه‌های سرود اظهار داشت: مهمترین افتخار ما در کشور میزبانی از امام هشتم شیعیان است و انتظار داریم گروه‌های سرود در تولید آثار خود توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
 
حجت‌اسلام حسین جلیلی از مبلغین و خدام حرم مطهر امام رضا(ع)  هم در این نشست با تبریک ایام دهه کرامت و آرزوی توفیق برای گروه‌های سرود اظهار داشت: مکتب اسلام به برکت قرآن، فرمایشات اهل بیت و معصومین(ع) و آموزه‌های دینی مکتبی غنی و سرشار از محتوای ارزشمند است.
 
 
وی ادامه داد: برای بسط و گسترش این مفاهیم، فرمی که بتواند به بهترین و راحت‌ترین شکل محتوا را به مخاطب منتقل کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
خادم حرم رضوی  ابتکار عمل و مطالعه را لازمه  اصلی برای تولید آثار هنری برشمرد و ادامه داد: حضور قلب و خلوص در کار رمز اصلی ارتباط با مخاطب است و کاری که خالصانه و با تمرکز و توجه تولید شود با استقبال مردم  روبرو می‌شود.
 
وی به وضعیت موجود همه‌گیری ویروس کرونا اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با پایان این بیماری همه گیر شاهد حضور گروه‌های هنری در صحن و سرای حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باشیم.
 
در ادامه یکی دیگر از خدام حرم رضوی با مدیحه سرایی و ذکر توسل فضای ملکوتی را در بین مسئولین گروه‌های سرود ایجاد کرد.
 
در ابتدای نشست مسئولین گروه‌های سرود گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند و خواستار حمایت ویژه آستان قدس رضوی از این گروه‌ها شدند.
 
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ویژه خادمین حرم علی ابن موسی الرضا(ع) از گروه‌های سرود رهپویان حرم مهریز، شمیم آسمان اردکان، فجر جاوید، آوای مقاومت، خورشید تابان، میعاد، شهید ساداتی و عاشقان ولایت یزد و آقای صادق آتشی شاعر و تنظیم کننده برتر سرود‌های امام رضایی تجلیل شد.
 
برگزاری نشست‌های دوره‌ای گروه‌های سرود، استفاده از ظرفیت علما و متخصصین آستان قدس در تولید آثار، تهیه آلبوم تولیدات هنری رضوی گروه‌های سرود یزد و تهیه اثر ویژِه با حضور تمام گروه‌های سرود از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..