طوفان سقف یک کارخانه در اردکان را از جا کند

باد و طوفان شدید در شهرستان اردکان منجر به از جا کنده شدن سقف سوله یک کارخانه آبگرمکن سازی در اردکان و همچنین جراحت یک کودک ۶ ساله و خسارات مالی زیادی شد.

به گزارش یزدی نیوزشدت باد و طوفان روزهای اخیر در شهرستان اردکان، بخشی از سقف شیروانی یک کارخانه آبگرمکن سازی در محله شهرک قدس اردکان را از جا کند و خسارات زیادی را به بار آورد.

 
بنابر اظهار شاهدان محلی در این حادثه، تمام سقف طرح توسعه این کارخانه که غیراصولی ساخته شده بود، از جا کنده و در فاصلهی ۱۵ متری داخل کوچه و روی خانه های مجاور پرتاب شد.
 
«مصطفی نوروزی» رئیس مرکز فوریت های پزشکی اردکان در گفت و گو با ایسنا در خصوص خسارات جانی این حادثه، گفت: خوشبختانه با توجه به تردد پایین اهالی در ساعت طوفان در این محل، این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.
 
وی با اشاره به این که این حادثه می توانست خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد، افزود: یک کودک ۶ ساله که در نزدیکی خانه در مجاورت این کارخانه بود، دچار جراحات سطحی شد که در محل مورد مداوا قرار گرفت.
 
یکی از اهالی محله شهرک قدس  بعد از تخریب بخش‌هایی از این واحدهای صنعتی نوساز در گفتگو با ایسنا گفت: ساکنین شهرک بارها شکایت خود را به  شهرداری  در این باره اعلام داشتند اما تاکنون هیچ برخوردی با این ساخت و سازهای غیر اصولی نشده بود.
 
این حادثه که با تخریب سقف واحدهای تازه ساخت این واحد صنعتی همراه بود، خوشبختانه خسارت جانی نداشت و علاوه بر جراحت یک کودک، تخریب چهار تیر برق، صدمه دیدن یک ماشین سواری و خسارت به چند ساختمان مسکونی را به همراه داشت.
 
به گفته ساکنین این محله، در ایام نوروز امسال نیز بخشی از سقف این ساختمان ها که با ساخت غیراصولی همراه بود، تخریب شد ولی تذکر به مالک و واحد مربوطه به شهرداری هیچ تاثیری نداشت.
 
اهالی این محله در پایان ضمن در خواست از دستگاهای مربوطه مبنی بر شناسایی مقصران این سهل‌انگاری که به حادثه ای خطرناک منجر شد و خطر بزرگی را از بیخ گوش آنان گذراند، خواستار برخورد هرچه سریعتر با افراد خاطی شدند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..