نماینده ولی فقیه در استان یزد؛

مسئله کاهش جمعیت در حال تبدیل به یک بحران بزرگ است

آیت الله ناصری در نشست دبیرخانه ماهر سپاه یزد: متاسفانه جمعیت در ایران رو به کاهش می‌رود و این توطئه بزرگی از سوی دشمن است که تا چند سال آینده جمعیت ایران را پیر و ناتوان کند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت روز جهانی قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: از دیرباز به نمایندگان مجلس این نکته را عرض می‌کردم که شما ۲۸۰ نفر برای جمعیت میلیونی ایران تصمیم گیری می‌کنید

وی با اشاره به اینکه این تعداد برای چنین جمعیتی کم است گفت: نمایندگان باید در ارتباط با لوایح مهم کشور، با گروه‌های تخصصی در موضوعات مختلف ارتباط داشته باشند و مسائل مهم کشور در این گروه‌های تخصصی کارشناسی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: به این ترتیب پیش از آنکه مسائل به کمیسیون‌های مجلس وارد شود، در این مجامعی که حداقل متشکل از ۲۰۰ نفر نخبه و متخصص است بحث و بررسی شود و با در نظر گرفتن تمام جوانب کار به دست نمایندگان برسد.
ناصری یزدی بر ضرورت توجه درست و مناسب به آینده نگری در تمام تصمیمات نمایندگان تاکید کرد و گفت: این موضوعی است که بعضا در بین نمایندگان مجلس کمتر دیده می‌شود و برخی نمایندگان به جنبه‌های بیرونی مجلس و استفاده از نظرات جامعه نخبگانی و متخصص توجه لازم را ندارد.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نمایندگان ما باید در مجلس این موضوع را نهادینه کنند گفت: در استان یزد چنین نشست‌های تخصصی صورت گرفته، ولی کافی و کامل نیست و باید به آن توجه بیشتری صورت پذیرد و مسائل مهم استان و کشور در این جلسات و نشست‌های تخصصی به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار گرفته و نمایندگان نتیجه آن را به مجلس ببرند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: در استان یزد با مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی روبرو هستیم که بعضا بسیاری از این مسائل مشکلات و دغدغه‌هایی است که در دیگر استان‌های کشور هم وجود دارد.
وی با بیان اینکه در کنار مسائل اقتصادی نباید نسبت به موارد اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد گفت: از مهمترین مسائل اجتماعی، بحث خانواده است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به ویژه در ایام شیوع کرونا، اهمیت موضوع خانواده را به درستی درک کردیم.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شیوع کرونا سبب ایجاد تحولات بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی شد گفت: پرهیز از تشریفات و حذف اسراف از جمله موارد مهمی است که در در این ایام شاهد آن بودیم و باید نمایندگان برای پس از شیوع کرونا هم به آن توجه لازم را داشته باشند.
ناصری یزدی با بیان اینکه سبک فرهنگی و برنامه ریزی که ما در گذشته داشتیم الان نمی‌تواند راهگشای مسائل ما باشد گفت: الان همه فهمیدند که به غیر از سیره اهل بیت و اسلام هیچ چیزی برای انسان به درد نمی‌خورد و الان همه کشور‌هایی که بر پایه فرهنگ غربی زندگی استوار بودند، با بحران زیادی روبرو شده اند.
وی تدین، تفکر و تعقل را سه نیاز اصلی آموزش و پرورش در ایران دانست و با تاکید بر اینکه تا زمانی که این سه اصل وارد آموزش و پرورش نشود مشکلات برطرف نمی‌شود عنوان کرد: آموزش و پرورش در ایران باید با تحولی بزرگ بر پایه این سه اصل فعالیت کند و مشکلات آموزشی و اقتصادی کشور را به این طریق رفع کنیم.
امام جمعه یزد افزود: آموزش ما باید به این صورت باشد که فرزندان ما از ابتدای تحصیل تا فارغ التحصیلی خود هر روز حداقل ۴ ساعت در ارتباط با مسائل مختلف فکر کند؛ این که فرزندان ما یک سری مطالب را برای نمره حفظ کنند و هیچ تفکری در آن نکنند به چه درد ایران می‌خورد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین مسائل کشور را مسئله جمعیت و فرزندآوری دانست و افزود: متاسفانه جمعیت در ایران رو به کاهش می‌رود و این توطئه بزرگی از سوی دشمن است که تا چند سال آینده جمعیت ایران را پیر و ناتوان کند.
ناصری یزدی افزود: لازم است که مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و به لحاظ فرهنگی هم باید برنامه‌های متعددی اجرا شود.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به آیات و روایاتی که در ارتباط با اینکه خداوند روزی فرزندان را می‌دهد تصریح کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم که مردم نسبت به این آیات و روایات بیش از پیش ایمان و باور پیدا کنند.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه تمامی صنوف یزد در بسیج اصناف فعالیت دارند، گفت: اصناف یزد در ایام شیوع کرونا ایثار بزرگی کردند.
سرهنگ رضا پورشمسی به فعالیت نواحی مقاومت بسیج در سطح استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: به غیر از این نواحی، اقشار تخصصی بسیج هم در استان یزد فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: اقشار دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان، اساتید، اصناف، کارگری، اداری، هنرمندان، حقوقدانان، طلاب، مداحان، ورزشکاران، پزشکی، مهندسین، رسانه، پیشکسوتان شامل بازنشستگان نیرو‌های مسلح و بسیج صدا و سیما در استان یزد فعالیت می‌کنند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در بسیاری از مشکلات قوانین محکمی داریم، ولی در اجرا با ضعف روبرو هستیم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع می‌کند.
سیدجلیل میرمحمدی میبدی افزود: در برخی فضا‌های مجازی جوسازی صورت گرفته که نمایندگان به دنبال تغییر مدیریت‌ها در نقاط مختلف استان‌ها هستند در حالی که اصلا چنین چیزی نیست و نمایندگان به دنبال دخالت در امور اجرایی استان نیستند و از مسئولانی که برای رفع مشکلات مردم تلاش دارند با جدیت حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در مجلس تصویب شده، ولی در مرحله اجرا با مشکل مواجه است تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش که مورد توجه آیت الله ناصری است، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به صورت ویژه مورد تاکید مقام معظم رهبری است را داریم.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت‌های مختلف بنایی بر اجرای این سند ندارد و این موضوع باید توسط نمایندگان، علما و روحانیون و بخش‌های مختلف جامعه به یک مطالبه گسترده تبدیل شود.
میرمحمدی میبدی ادامه داد: راهکار رفع بسیاری از مشکلاتی که امروز در عرصه آموزش و پرورش مشاهده می‌شود در این سند آورده شده و باید نظارت جدی بر عملیاتی و اجرایی شدن آن صورت پذیرد.
نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه امروز دیگر مجلس در راس امور نیست گفت: به نظر من مشکل اصلی کشور در مجلس است.
محمدرضا صباغیان بافقی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چرا مجلس کارآمدی لازم را نداشته، شاید بخشی از این موضوع در ساختار‌هایی است که در کشور داریم.
وی با اشاره به اینکه همه لازم است بررسی کنیم و ایرادات ساختاری را بیابیم گفت: باید ساختار‌هایی که در کشور دچار مشکل هستند را اصلاح کرد تا کارآمدی این مجموعه‌ها افزایش پیدا کند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم هم گفت: اگر این مجلس بتواند سیاست‌هایی را که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده را به قانون تبدیل و بر حسن اجرای آن توسط دولت نظارت کافی و وافی را اعمال کند، هیچ مشکلی در کشور باقی نمی‌ماند.
محمدصالح جوکار تصریح کرد: برداشت از اصل قانون اساسی در رابطه با حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن که ارزش‌های انقلاب است و بر عهده سپاه گذاشته شده را در امور مختلف شاهد هستیم.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته با تدابیر مقام معظم رهبری جایگاه خوبی در حوزه‌های نظامی به دست آوردیم و در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری توانستیم در رده‌های خوب جهان قرار بگیریم.
جوکار افزود: در بحث مردم سالاری دینی اصل بر مردم در نظر گرفته شده و مردم سرمایه‌های اجتماعی نظام محسوب می‌شوند؛ ما اگر این سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم هیچ چیزی نداریم.
نماینده مردم اردکان در مجلس یازدهم هم با اشاره به ظرفیت نخبگانی کشور گفت: بخش‌های نخبگانی جامعه برای رفع مشکلات و آسیب‌ها با ارائه مشاوره‌های تخصصی به کمک نمایندگان مجلس بیایند.
محمدرضا دشتی اردکانی افزود: در ۴۰ سال گذشته مشاهده شده که هرکجا کاری با مشکل مواجه بوده، به دست سپاه و بسیج رفع شده است.
وی افزود: امروز ایران در تجهیزات موشکی بهترین جایگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است و دلیل این موضوع هم در جذب نخبگان از سراسر کشور بوده و هم نبود فساد در فعالیت‌های آن بوده است.
 
 
منبع:خیرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..