پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال وام، به متقاضیان مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد : بانک‌های عامل در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان مشاغل خانگی استان وام پرداخت کردند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ریاحی گفت: سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون هر کدام به میزان ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

وی  افزود: تعداد ۸۱۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۸ صادر شده که از این تعداد، ۸۰۲ مجوز برای متقاضیان مستقل و ۹ مجوز برای متقاضیان پشتیبان بود.
وی با بیان اینکه تعداد ۴۱۸ طرح به مبلغ۶۸۸۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل (رفاه – توسعه تعاون) جهت اخذ وام معرفی شده اند تصریح کرد: از این تعداد به ۳۰۷ طرح مبلغ ۴۰۴۶۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت گردیده، که این طرح‌ها فرصت اشتغال برای ۳۳۸ نفر را فراهم نمودند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می‌توانند با توجه به مهارت خود در منزل، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند اضافه کرد: می‌توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب در آمد شد.
وی کاهش هزینه‌های رفت و آمد و همچنین مشکلات ناشی از ترافیک را از مزایا مشاغل خانگی دانست و افزود: مشاغل خانگی باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می‌شود و فرزندان در زمان حضور پدر یا مادر در منزل اهمیت کسب و کار را از نزدیک درک می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..