مدیرکل اوقاف استان یزد مطرح کرد:

۴۰۰ خانه وقفی در بافت تاریخی یزد در انتظار سرمایه‌گذار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ۴۰۰ خانه وقفی در بافت تاریخی یزد در انتظار سرمایه گذار است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام حسین زارع زاده اظهار داشت: بخش قابل توجهی از موقوفات یزد یا بلااستفاده مانده‌اند یا درآمد ندارند و بخشی از آنها نیز در آستانه تخریب قرار گرفته‌اند که این امر در روند اجرای نیت واقفان اخلال ایجاد می‌کند.

 
وی با اشاره به اینکه اغلب موقوفات کشاورزی یزد اکنون به دلیل خشکسالی بلااستفاده مانده‌اند و هیچ درآمدی ندارند، افزود: خانه‌های قدیمی نیز در معرض تخریب قرار گرفته‌اند و مستاجری ندارند.
 
زارع زاده عنوان کرد: در حال حاضر تنها در بافت تاریخی یزد که از چند سال پیش جهانی شده است، ۴۰۰ خانه قدیمی وجود دارد که بخشی از این خانه‌ها تخریب شده‌اند و بخشی دیگر نیز در آستانه تخریب قرار گرفته‌اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: این خانه‌ها باید مستأجر داشته باشند تا با کسب درآمد از محل اجاره آنها، به نیت واقفان عمل شود.
 
وی تصریح کرد: این خانه‌ها اکنون در انتظار سرمایه گذار هستند و در صورتی که فردی بخواهد این خانه‌ها را مرمت کند، می‌تواند از آن بهره برداری کند.
 
زارع زاده اظهار داشت: تاکید ما به استفاده مسکونی از این خانه هاست و تبدیل این خانه‌ها به بومگردی و هتل سنتی در اولویت بعدی قرار دارد.
 
وی همچنین ادامه داد: تلاش ما این است که با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله مسکن و شهرسازی، این خانه‌ها را در اختیار اقشار آسیب پذیر فاقد مسکن قرار دهیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..