ثبت نام بیش از ۱۴۰۰ نفر برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: ۱۴۸۷ نفر در استان یزد برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۱۴۸۷ نفر در استان یزد برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۹۵ نفر از ثبت نام کنندگان دلیل بیکاری را حوادث غیر مترقبه (کرونا) انتخاب کرده و ۵۹۲ نفر نیز به طور غیرمستقیم به دلیل تاثیر این ویروس بر کسب و کارشان از کار بیکار شده اند.

ریاحی ادامه داد: کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده و در سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/ ثبت نام نموده اند، از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه سال جاری تحت حمایت بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود با دستورالعمل‌های آتی، بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: برخی کارگاه‌های استان به صورت غیرارادی و براساس مصوبه هیات عالی نظارت بر کرونا و برخی به دلیل نوع کار تعطیل شدند.
وی بیان نمود: براساس قانون، افراد بعد از بیکار شدن ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان ساخت: در صورتی که افرادی نتواند در مهلت قانونی در سامانه ثبت نام نمایند، بزودی آیتم مربوطه به سامانه اضافه می‌شود که متقاضیان با ذکر دلیل موجه، درخواست آن‌ها به هیئت‌های حل اختلاف ارسال و در صورت تایید می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده نمایند. این افراد نیز ٩٠ روز از زمان بیکاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام کنند.
محمدحسین ریاحی در پایان تصریح کرد: میزان واریز مبلغ بیمه بیکاری از تاریخ بیکاری محسوب و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جزء سوابق پرداخت حق بیمه از نظر بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت محسوب می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..