گوجه فرنگی ارزان می‌شود

ییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد محصول گوجه فرنگی که به علت سرما و یخ زدگی کاهش و افزایش قیمت یافته بود به علت فراوانی مجدد در تولید، کاهش قیمت خواهد داشت که این روند کاهشی تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  با اشاره به کاهش حتمی قیمت گوجه فرنگی تا پایان هفته جاری اظهار کرد: محصول گوجه‌فرنگی که به علت سرما و یخ زدگی کاهش و افزایش قیمت یافته بود به علت فراوانی مجدد در تولید، کاهش قیمت خواهد داشت که این روند کاهشی تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

 
وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار امروز صبح میادین یزد ین پنج تا ۹ هزار تومان خرید و فروش شده که تا پایان امروز ۱۰۰۰ تومان افت قیمت داشته است.
 
این مسئول در رابطه با وضعیت قیمت سایر اقلام میوه و صیفی، تصریح کرد: قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تغییراتی نداشته است و به علت وفور در تولید و عرضه تغییر قیمتی تا پایان هفته جاری نخواهیم داشت.
 
وی قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم پیاز و هر کیلوگرم سیب زمینی به عنوان اقلام پرمصرف صیفی مردم بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
مشرف با اشاره به انواع قیمت‌های بازار میوه، اظهار کرد: هر کیلوگرم سیب درختی از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم لیموشیرین ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم نارنگی نیز بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
 
به اعلام وی، قیمت هر کیلوگرم از انواع پرتقال واشنگتنی بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و ناول نیز بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است.
 
این مسئول از کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت خیارسبز خبر داد و گفت: هر کیلوگرم خیارسبز مینی در میادین بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، گلخانه‌ای بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و آویز جیرفت بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر برخی از انواع سبزیجات در بازار کم‌تر تولید و عرضه می‌شود، به تاثیر آن در افزایش قیمت سبزی اشاره کرد و گفت: هر کیلوگرم سبزی خوردن بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ و خورشتی بین ۲۰۰۰ تا ۳۱۰۰ در میادین عرضه می‌شود و نرخ آماده آن‌ها نیز به ترتیب ۱۵ هزار و هشت هزار تومان در نظر گفته شده که علت افزایش نرخ سبزیجات آماده خوردنی کاهش تولید ریحان و مرزه و نعناع در کشت گلخانه‌ای این محصولات در ماه جاری است.
 
بنابر اعلام رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد، قیمت‌‎های مذکور متعلق به بازار میادین تره بار بوده و در بازار آزاد با ۳۰ درصد افزایش قیمت در نظر گرفته می‌شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..