سراشیبی قیمت‌ها در بازار میوه

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد وضعیت قیمت‌ها در بازار میوه یزد را روندی نزولی عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  با اشاره به کاهش تا ۱۵ درصدی برخی از اقلام میوه تا اواخر هفته جاری، اظهار کرد: سیر قیمت‌ها برای برخی از اقلام میوه به دلیل فراوانی و بعضاً ممنوعیت صادرات، روندی رو به کاهش است.

 
وی در همین رابطه به ممنوعیت صادرات سیب زمینی و گوجه فرنگی اشاره و عنوان کرد: به دلیل گرم شدن هوا و برداشت محصول سیب‌زمینی و همچنین ممانعت از صادرات این محصول، قیمت آن با کاهش ۵۰۰ تومانی، از ۶۰۰۰ به ۵۵۰۰ تومان ریذه و این روند تا پایان هفته نیز تداوم خواهد داشت.
 
این مسئول قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی را در بازار میوه یزد نیز متناسب با مرغوبیت محصول، از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان ذکر کرد.
 
وی قیمت هر کیلوگرم از انواع خیارسبزهای رسمی، مینی و شامی یزدی را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هویچ از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، کاهو از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، کلم از ۲۰۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان و انواع پیاز زرد و سفید نیز از  3000 تا ۴۵۰۰ تومان در میادین تره بار یزد توزیع می‌شود.
 
مشرف با اشاره به بهبود وضعیت کمبود هندوانه قبل از فراررسیدن ماه مارک رمضان، تصریح کرد: خوشبختانه هندوانه به میزان کافی در دسترس است و با کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود.
 
وی قیمت هر کیلوگرم میوه طالبی را از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان اعلام کرد و این قیمت را برای میوه شامی نیز صادق دانست.
 
این مسئول در رابطه با قیمت انواع سبزیجات هم بیان کرد: همینک هر کیلوگرم سبزی خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم سبزی خوردنی از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شود که نرخ آماده آن نیز بدون تغییر قیمت به ازای هر کیلوگرم سبزی خوردنی ۱۴۰۰۰ و برای سبزی خورشتی ۸۰۰۰ تومان است.
 
وی قیمت میوه سیب درختی را از ۵ تا ۱۰ هزار به ازای هر کیلو عنوان کرد و گفت: هر چند سیب درختی خوب در یزد عرضه نمی‌شود اما گویا این میوه بازار خود را در یزد از دست داده ولی قطعاً با شروع عرضه سیب‌های گلاب مردم دوباره به این میوه مفید روی خواهند آورد.
 
مشرف در مورد قیمت میوه‌های بهاری میادین میوه و تره بار یزد نیز خاطرنشان کرد: گوجه سبز از ۵ تا ۱۸ هزار تومان و توت فرنگی نیز از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود، از طرفی میوه پرتقال نیز هر چند میوه‌ای بهاری نیست اما همچنان با تقاضای مناسب مردم از ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان در بازار یزد عرضه می‌شود.
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد در پایان میز قیمت‌های مذکور را متعلق به بازار میادین خواند و تاکید کرد: این اقلام در بازار آزاد با ۳۰ درصد افزایش قیمت توزیع می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..