رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد خبر داد؛

کاهش ۲۰ درصدی قیمت پیاز/ثبات قیمت‌ها در بازار میوه یزد

رییس اتحادیه میادین و تره بار یزد از ثبات قیمت‌ها در این بازار حداقل تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» با اشاره به کاهش قیمت برخی از اقلام میوه در هفته‌ جاری، اظهار کرد: برخی از اقلام مانند گوجه‌فرنگی و سیب درختی گرانتر و برخی دیگر مانند بادمجان و خیارسبز ارزانتر شده‌اند اما نرخ بازار میوه تا پایان هفته ثابت خواهد ماند.

 
وی در مورد قیمت اقلام پرمصرف صیفی‌جات نیز بیان کرد: قیمت پیاز با ۲۰ درصد کاهش هر کیلوگرم از شش هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان و سیب زمینی از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میادین تره بار توزیع می‌شود.
 
این مسئول در مورد قیمت انواع دیگر صیفی‌جات هم تصریح کرد: بادمجان گلخانه‌ای از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰، بادمجان معمولی از ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان، خیار سبز گلخانه‌ای یزدی از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، مینی از ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ و خیارسبز آویز جیرفت از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود.
 
وی با بیان این که میوه فراوان و مشکلی در زمینه کمبود آن وجود ندارد، تصریح کرد: با این وجود قیمت گوجه فرنگی به علت بارش‌های اخیر و سردی هوا و همچنین تمام شدن محصولات شهر بندرعباس، کاهش و در نتیجه افزایش قیمت داشته است البته گوجه‌های باران خورده و بارهای ضعیف در بازار با قیمت‌های ارزانتری به فروش می‌رسد.
 
مشرف با بیان این که سیب درختی از ۵۰۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: این میوه نیز با ۵۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به گذشته در میادین توزیع می‌شود البته با حذف این میوه از سبد کالای میوه‌های مردم و جایگزینی آن با انواع دیگر سیب‌های گلابی و نو و همچنین صادرات میزان میوه سردخانه‌ها رو به کاهش و قیمت آن افزایش یافته است.
 
وی از کاهش قیمت میوه هندوانه نیز خبر داد و افزود: هر کیلوگرم هندوانه از ۷۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان  و طالبی نیز از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان در میادین توزیع می‌شود، البته پرتقال نیز همچنان به عنوان یکی از اقلام میوه‌های پرمصرف مردم از ۵۰۰۰ تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان در میادین به فروش می‌رسد.
 
رییس اتحادیه میادین تره بار در مورد قیمت انواع سبزیجات بیان کرد: سبزیجات خوردن از ۲۵۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان و سبزیجات خورشتی از ۱۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومان عرضه می‌شود اما تا پایان هفته وضعیت قیمت این محصولات مشخص نیست.
 
مشرف در پایان تاکید کرد: تمام این قیمت ‎ ها متعلق به بازار میوه میادین تره‌بار است و در درون بازار آزاد با ۳۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رسد.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..