مدیر جهادکشاورزی یزد خبر داد؛

پرداخت ۷۳۲ میلیارد وام اشتغال روستایی در یزد

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به تصویب یک هزار و 168 طرح اشتغال و توسعه پایدار روستایی در استان گفت: ۷۳۲ میلیارد ریال وام اشتغال به روستائیان یزد پرداخت شد ه است.

به گزارش یزدی نیوز،«سیدجمال سجادی پور» در حاشیه بازدید از یک طرح نیمه‌تمام پرورش مرغ گوشتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۳۲میلیارد ریال وام اشتغال برای اجرای ۵۰۳ طرح در مجموعه بخش کشاورزی استان به روستائیان و عشایر پرداخت‌ شده است .

 
وی با بیان این‌که این مبلغ در ایجاد اشتغال و تولید بخش‌های کشاورزی و دامی استان هزینه می‌شود، افزود: این میزان وام در راستای تولید و توسعه کشت محصول گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین با شرایط اقلیم خشک، ایجاد مشاغل خانگی، پرورش طیور، زنبورعسل، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی هزینه می‌شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در زمان بهره‌برداری این طرح‌ها زمینه اشتغال پایدار یک هزار و هفت نفر در روستاها و مناطق عشایری استان فراهم خواهد شد .
 
سجادی پور تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار هزار و ۱۶۸ طرح برای دریافت دو هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی در کارگروه اشتغال استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند .
 
این مسئول با بیان این‌که در زمان بهره‌برداری طرح‌ها زمینه اشتغال دو هزار و ۴۹۴ نفر فراهم می‌شود، ادامه داد: در بخش اشتغال فراگیر   ۱۹ طرح در حوزه کشاورزی برای دریافت ۲۷۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد هفت مورد آن ۸۳ میلیارد ریال وام دریافت کردند که در زمان بهره‌برداری طرح‌ها زمینه اشتغال ۹۰ نفر فراهم خواهد شد .
 
رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد:‌ اراضی قابل کشاورزی این استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم دو دهه خشک‌سالی، ۱۱۶ هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..