گلبانگ انقلاب در شهرستان اردکان نواخته شد

همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) در 12بهمن سال 1357 به ایران، در مراسمی گلبانگ انقلاب با حضور مسئولان محلی در دبیرستان پسرانه سیدالشهدا(س) شهرستان اردکان نواخته شد .

به گزارش یزدی نیوزامام‌جمعه اردکان روز پنجشنبه در این مراسم با گرامیداشت ایام‌ الله دهه فجر انقلاب از ۱۲ماه بهمن‌ 57 به‌ عنوان روز تاریخی و سرنوشت‌ساز برای ملت بزرگ ایران و دنیای اسلام نام برد و گفت: ما در این روز با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر تجدید بیعت می‌کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، انقلابی بی‌نظیر بود، به‌گونه‌ای که در ذهن کسی خطور نمی‌کرد که با خیزش مردم حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی از بین برود.
وی ادامه داد: امام راحل با ایمانی که به خداوند داشت و با آن اخلاص و معنویتی که پیدا کردن بود، توانست این کار بسیار بزرگ را انجام بدهد که به گفته برخی از بزرگان در حد اعجاز بود.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: حضرت امام(ره)، تربیت ‌شده مکتب اهل‌ بیت بود و ما به ایشان افتخار می‌کنیم و با پیروی از ولی‌فقیه، حفظ وحدت و انسجام ملی، پیروی از احکام اسلام و تحصیل علم برای خدمت به اسلام، می‌ توانیم راه امام و شهدای اسلام را ادامه دهیم و برای جامعه افتخارآفرین باشیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان عنوان کرد: انقلاب دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران به همراه داشت، در طول انقلاب بارها دست عنایت قدرت الهی را دیده‌ایم.
همپنین فرماندار اردکان ،انقلاب اسلامی را حاصل فداکاری مردم از سال ۴۲ و اهدای خون جوانان این مرز و بوم، شکنجه‌ها و تبعیدهای افراد تأثیرگذار در انقلاب به رهبری امام خمینی(‌ره) دانست.
هادی مقیمی تصریح کرد: با وحدت کلمه و رهبری امام‌ (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کشور از حوادث گوناگونی چون جنگ تحمیلی، کودتای نوژه و … عبور کرد، وظیفه امروز ماست که انقلاب و مناسبت‌های ملی و مذهبی مرتبط با آن را گرامی بداریم.
وی با بیان اینکه چند دهه از وقوع انقلاب سپری شد؛ بر تشریح دستاوردها،خدمات نظام و انقلاب به نسل‌ جدید تاکید کرد و افزود: در دولت‌های مختلف خدمات شایانی در کشور انجام شد، نمود این تلاش‌ها را در توسعه شهرها و روستاها به وضوح می‌توان ملاحظه کرد.
برگزاری صبحگاه قرآنی و پخش نماهنگ دهه فجر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
شهرستان اردکان ۹۸هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۸ هزار تن دانش آموز هستند.
مرکز اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..