عضو شورای شهر یزد:

بیماران خاص در قوانین شهرداری یزد نادیده گرفته شده‌اند

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در قوانین شهرداری لازم است بندهایی برای حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شود زیرا تاکنون این بیماران در قوانین شهری نادیده گرفته شده‌اند.

فخرالسادات خامسی  اظهار داشت: بیماران خاص از جمله کلیوی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی معمولا در قوانین حمایتی ارگان‌هایی مانند شهرداری نادیده گرفته می شوند.

وی عنوان کرد: مثلا در قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها که به حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره شده، به بیماران خاص توجهی نشده است.

خامسی ادامه داد: از طرفی جای خالی قوانین حمایتی از بیماران خاص در مصوبات مجلس و دستورالعمل‌های هیات دولت کاملا محسوس است که در کنار الزام دستگاه‌های دولتی به پوشش‌های حمایتی از بیماران خاص، تخفیفات و معافیت‌هایی در مورد هزینه شهرداری‌ها هم در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر یزد بیان کرد: بیماران خاص به دلیل نوع بیماری که دارند باید هزینه های زیادی برای درمان و دارو بپردازند که این امر مستلزم حمایت جدی‌تر از سوی ارگان‌ها از جمله شهرداری‌هاست.

خامسی عنوان کرد: هرچند حمایت‌هایی از سوی برخی ارگان‌ها برای بیماران خاص صورت می‌پذیرد اما با توجه به نوع بیماری و مشکلاتی که این قشر، در موضوعات درمان و اشتغال و معیشت دارند، توجه و حمایت‌های دولتی و غیردولتی از آنها باید گسترده‌تر باشد.

وی افزود: اغلب داروی بیماران خاص بسیار کمیاب است و این مسئله نیز باید از سوی مسئولان استانی و کشوری پیگیری و حل شود. همچنین برخی از انجمن های حامی این بیماران با مشکل مکان روبه‌رو هستند که باید از طریق دستگاه‌های مرتبط پیگیری و رفع شود. موضوع عدم پوشش بیمه‌های تکمیلی از بخشی از هزینه های مرتبط، از دیگر مشکلات این گروه از بیماران است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..