معاون استاندار یزد بر ضرورت حفظ و نگهداری راه‌ها در کشور تاکید کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر ضرورت حفظ زیر ساخت‌های حوزه راههای استان تاکید کرد و گفت: حفظ و نگهداری راه‌ها در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و توجه بیشتری می‌طلبد.

به گزارش یزدی نیوز محمد جواد ابوالحسینی، در نشست شورای فنی استان یزد وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را خطیر و مهم توصیف کرد و افزود: در سال گذشته اعتبارات نسبتا خوبی در حوزه راهداری استان جذب شد.

وی اظهار کرد: همچنین مشکلات طرح های نیمه تمام در حوزه راههای استان بررسی تا هر چه زودتر تکمیل شود.

مدیرنظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست به مقوله مهم آموزش عوامل نظام فنی و اجرایی استان اشاره کرد و از برگزاری دوره آشنایی با ضوابط و مقررات پیمانکاری به مدت ۱۶ ساعت از سوی این سازمان و با همکاری انجمن کارفرمایی پیمانکاران عمرانی استان خبر داد.

محمد دهقان منشادی، افزود: شرکت در این دوره برای تمام پیمانکاران استان جهت دریافت گواهینامه صلاحیت پایه پنج الزامی است.

همچنین دبیرکارگروه نظارت شورای فنی استان یزد با توجه به جمع‌بندی این کارگروه در خصوص پروژه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد، اظهار داشت: شروع پروژه‌ها در فصول سرد سال، تخصیص کم اعتبار، کمبود نیروی متخصص دستگاه اجرایی و نظارت و عدم وجود مطالعات دقیق موجب تاخیر در اتمام برخی از پروژه‌ها شده است.

محمدعلی ساعت ساز، عدم رعایت مسایل ایمنی و نصب علایم هشداردهنده، اجرای نامناسب شیب شیروانی دو طرف جاده، عدم تناسب مشخصات فنی راه روستایی اجرا شده با حجم ترافیک عبوری ماشین‌آلات سنگین و حذف و یا عدم طراحی ابنیه فنی و آب روها در برخی پروژه‌ها و تردد و بهره‌برداری زود هنگام پس از اجرای آسفالت گرم را از دیگر مسایل و مشکلات این طرح ها عنوان کرد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..