معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

مجوز راه‌اندازی ۳۸ هزار دهیاری در کشور صادر شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز راه‌اندازی ۳۸ هزار دهیاری را در سطح کشور صادر کردیم برای اینکه منابع موجود در دهیاری‌ها را تجمیع و با انرژی بیشتر و سرمایه‌گذاری بهتر از این منابع بهره‌وری کنیم.

به گزارش یزدی نیوز”حمید ملانوری”  در بازدید از ظرفیت های دهیاری های اردکان یزد شامل کارخانه آهک، مجتمع باربری دهیاری ها و نیروگاه برق سرو، افزود: براساس برنامه های تحولی که سازمان شهرداری و دهیاری ها درسال جدید دارد؛ سیاست های دولت و نظام برای توسعه مشارکت های مردمی و توجه جدی به روستاها و سکونت گاه های روستایی برای ماندگاری و خدمات بهتر به آنها و زمینه سازی برای مهاجرت معکوس برای بازگشت کسانی که روستاها را ترک و به شهرها و حواشی شهرها رفته اند، است.

وی با بیان اینکه برنامه های تحولی خوبی را درسازمان ،تدوین و براساس آن اقدامات می کنیم افزود : یکی از این برنامه ها فعال سازی تعاونی های دهیاری های کشور است.

وی با اشاره به اینکه درسال های گذشته نهاد شوراهای اسلامی در روستا و نهاد دهیاری را بعنوان حاکمیت و اداره روستا شکل دادیم گفت : امروز مجوز راه اندازی ۳۸ هزار دهیاری را درکشور صادر کردیم ؛ برای اینکه منابع موجود در دهیاری ها را تجمیع و انرژی بیشتری و ایجاد سرمایه گذاری بهتری داشته باشیم تا از این منابع بهره وری بیشتری را شاهد باشیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد : درحال حاضر ۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری ها در کشور راه اندازی شده است که بخشی از آنها فعالترند و درسال جدید درقالب برنامه تحولی ، فعال سازی این شرکت ها را درکشور در دستور کار قرار دادیم تا بتوانند خدمات مناسب به دهیاری های عضو خود بدهند و هم درآمد پایدار که مجلس شورای اسلامی در ۱۴۰۱ تصویب کرده است برای خود ایجاد کنند.

به گفته وی دهیاری ها در قالب این قانون به منابع درآمدی پایدار می رسند و باعث توانمندی روستائیان می شوند .

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..