نشر کتاب «مبانی ژئومرفولوژی در علوم محیطی» در یزد

کتاب تمام رنگی «مبانی ژئومرفولوژی در علوم محیطی» تألیف «محمدعلی صارمی نایینی» عضو هیأت علمی دانشگاه یزد توسط انتشارات جهاددانشگاهی یزد منتشر شد.

کتاب مذکور به منظور شناسایی اشکال ناهمواری‌های زمین، مطالعه سیمای آن و فرآیندهای مختلف درونی و بیرونی که در شکل‌گیری و فرم‌دهی ناهمواری‌ها نقش دارند، تدوین شده است.

اگرچه کتاب‌های متعددی با عنوان ژئومرفولوژی تاکنون به چاپ رسیده و پژوهش‌ها و مطالعات ارزنده‌ای نیز در این خصوص انجام شده است ولی وجود کتابی منطبق بر سرفصل‌های آموزشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از شیوه‌های آموزشی نوین نیز استفاده کند، همواره محسوس بوده است.

کتاب «مبانی ژئومرفولوژی در علوم محیطی» صرف نظر از این که یک کتاب آموزشی جهت یادگیری مبانی علم ژئومرفولوژی است، به عنوان چهارچوب و شیوه‌نامه‌ای جهت تهیه و تولید منابع علمی آموزشی در سامانه ملیسان نیز هست به نحوی که در آن به معرفی این سامانه نیز پرداخته است.

ملیسان(مـدیریت و لـذت یـادگیری در سامانه آموزش نـوین)، سامانه‌ای است که علاوه بر ارتقای سطح کیفی آموزش و توانمندسازی و افزایش مهارت‌های نوشتاری و قدرت تحلیل دانشجو، به شناخت روحیات فردی، استعداد سنجی و کشف منابع انسانی مستعد، به منظور معرفی به بخش صنعت، نیز می‌پردازد.

فرآیند آموزش در این سامانه به صورت مشارکتی است و دروس تهیه شده می‌تواند به صورت کلاس درس معکوس نیز برگزار شود. همچنین دانشجو، علاوه بر آن که به صورت شفاف شاهد عملکرد خویش در طول ترم خواهد بود و نقاط قوت و ضعف خویش را خواهد شناخت، پاداش‌هایی نیز به صورت نقدی در نتیجه مشارکت و فعالیت‌های خود دریافت خواهد کرد تا فرآیند یادگیری لذت بخش‌تری را تجربه کند.

کتاب «مبانی ژئومرفولوژی در علوم محیطی» که دارای چهار فصل و ۱۶ درس است، در قطع وزیری و در قالب ۴۲۶ صفحه تنظیم شده است.

لازم به ذکر است؛ مطالب علمی کتاب براساس سرفصل درس ژئومرفولوژی در رشته علوم و مهندسی محیط زیست، نوشته شده است ولی با این حال، قابل استفاده در کلیه رشته‌های مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست و حتی رشته جغرافیا نیز خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..