پیشرفت ۷۵ درصدی طرح ملی آبرسانی به ۵۸ روستای بهاباد یزد

مجری طرح‌های آبرسانی روستایی شرکت آب و فاضلاب استان یزد از پیشرفت ٧۵ درصدی طرح ملی آبرسانی به ۵٨ روستا بخش محروم آسفیج شهرستان بهاباد خبر داد و گفت: تاکنون ۴۴ روستای بخش آسفیچ در قالب این طرح از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند.

«سید جلیل موسوی» در این باره تصریح کرد: طرح ملی آبرسانی به ۵٨ روستا بخش آسفیچ از توابع شهرستان بهاباد، با همکاری عوامل اجرایی با ٧۵ درصد پیشرفت عمرانی در حال اجراست.

وی با بیان این که این طرح از اوایل سال ١۴٠١ آغاز شده است، افزود: در حال حاضر طی این طرح، ۴۴ روستا در قالب ١٩٩۶ خانوار با جمعیت ۵٧۶٠ نفر، از نعمت آب بهره مند شدند.

موسوی در ادامه به ۵٨ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا شده اشاره و اظهار کرد: این طرح ملی در مجموع با خط انتقالی به طول ۸۷ کیلومتر و شبکه توزیع آب به طول ۴۲ کیلومتر در حال اجراست.

وی با بیان این که این مجتمع آبرسانی شامل ۱۸ باب ایستگاه پمپاژ جهت انتقال آب به مناطق بالادست است، افزود: همچنین در این طرح ٢٣ باب مخزن ذخیره آب با حجم دو هزار و ٧٢٠ متر مکعب در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی آبفا یزد، مجری طرح‌های آبرسانی روستایی استان در پایان اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح ۵٨ روستا در قالب ٢٠٢۴ خانوار با جمعیت ۵٨٢٨ نفر از نعمت آب شرب و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..