رئیس گروه هوانوردی عمومی سازمان هواپیمایی:

دولت سیزدهم به توسعه هوانوردی عمومی توجه ویژه دارد

رئیس گروه فوق سبک و هوانوردی عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حوزه ورزش هوایی فوق سبک مورد استقبال اقشار مختلف و از رشته های پرطرفدار است که حمایت بیشتری از این بخش انجام خواهد شد و از سیاست‌های دولت سیزدهم نیز توسعه هوانوردی عمومی و امکان استفاده بیشتر از هواپیماهای شخصی است.

به گزارش ایرنا، مهدی قرنلی،  در آیین اختتامیه جشنواره هوانوردی عمومی خزر تا کویر که در محل فرودگاه امام رضا(ع) مهریز یزد برگزار شد، افزود: این جشنواره برای اولین بار در کشور برگزار و رکورد ۶ ساعت پرواز گروهی بدون توقف را نیز به ثبت رساند.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای گسترش فرهنگ هوانوردی عمومی و ورزش‌های هوایی از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ از فرودگاه بیشه‌کلا در مازندران آغاز و روز یکشنبه در فرودگاه امام رضا (ع) مهریز یزد به پایان رسید.

 

رئیس گروه فوق سبک و هوانوردی عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این جشنواره که با سیزده فروند هواپیما انجام شد، چهار بانوی خلبان و کمک خلبان نیز حضور داشتند و دو تن از این بانوان با همسران خود با هواپیمای خصوصی شرکت کرده بودند.

قرنلی اظهار داشت: مسیر ۸۰۵ مایل معادل ۱۴۸۱ کیلومتر در ۶ ساعت توسط این ۱۳ فروند هواپیمای مشارکت کننده طی شد و در این جشنواره رکورد ۶ ساعت پرواز گروهی ۱۳ فروندی بدون توقف زده شد همچنین برگزاری جشنواره پروازهای فوق سبک در آینده تداوم خواهد داشت و انجام پروازهای بین المللی فوق سبک نیز در دستور کار است.

وی گفت: فرودگاههای خصوصی همچون فرودگاه امام رضا(ع) در مهریز یزد مزیت خوبی است که قطعا حمایت های بیشتری را از این بخش خواهیم داشت و این فرودگاه در یزد می تواند بعنوان هاب کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد چون امکانات بسیار خوبی را فراهم کرده اند.

 

محمد جواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: این رشته یکی از رشته های پرطرفدار و لذت بخش است که در استان یزد نیز علاقه مندان زیادی دارد همچنین فرودگاه امام رضا(ع) یزد چندین سال است که راه اندازی شده اما همچنان منتظر برخی مجوزها و حمایت ها برای تکمیل همه بخش ها است که درخواست داریم زودتر اقدام و مساعدت گردد.

احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز تاکید کرد: این استان پتانسل های گردشگری و میراثی بسیار زیادی را دارد که بخش هوانوردی و هواپیماهای خصوصی نیز می تواند مکمل و تقویت کننده این بخش باشد و همه زیر ساخت های لازم نیز در استان فراهم است و حمایت مسئولان کشوری و هواپیمایی کشوری را تقاضا داریم.

سید عبدالرضا حسینی نسب، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه پرواز یزد نیز در این مراسم گفت: فرودگاه امام رضا (ع) مهریز یزد در سال ۹۷ و با سرمایه گزاری ۲۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و استان یزد با دارا بودن موقعیت راهبردی و ممتاز مرکز کشور از مهم ترین قطب های سرمایه گذاری در بخش های میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت و معدن است که با تکمیل این چرخه، افق بسیار موفقی را خواهیم داشت.

 

در این مراسم چهار نفر از خلبانان خانم و آقا نیز درخواست ها و پیشنهادات خود را جهت آسان تر شدن حضور همه اقشار مختلف در این رشته بیان نمودند.

مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..