رئیس میراث فرهنگی بهاباد:

عملیات اجرایی مرمت و بازسازی ۸ اثر تاریخی در بهاباد آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهاباد گفت: عملیات اجرایی مرمت و بازسازی هشت اثر تاریخی در این شهرستان آغاز شده است.

حسن امینی بهابادی در مورد بازسازی و مرمت این هشت اثر اظهار داشت: مرمت و بازسازی دو برج در روستای ببروئیه بهاباد، بازسازی دو حمام تاریخی، برج و بارانداز در روستای یسمکوئیه بخش آسفیچ، بازسازی و مرمت برج روستای ده‌عسکر بخش آسفیچ و برج روستای عظیم آباد بهاباد از جمله آثار تاریخی هستند که کار بازسازی و مرمت آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بنیاد علوی در زمینه مرمت این آثار، مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافته است.

امینی، مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان را ۱۱۲ اثر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۲ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۸۰ اثر دیگر نیز برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران در دست اقدام است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهاباد با اشاره به اینکه طرح مطالعه ژئوپارک شهرستان بهاباد انجام شده و مراحل پایانی را می‌گذراند، افزود: کارهای ثبتی این اثر برای فهرست آثار ملی ایران آماده شده و پس از ثبت ملی، ثبت جهانی خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..