رییس اداره ورزش و جوانان مهریز:

بودجه ۳۰ میلیارد ریالی جوابگوی توسعه ورزش مهریز نیست

رییس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: بودجه ۳۰ میلیارد ریالی که سال گذشته برای ورزش شهرستان اختصاص یافت به هیچ وجه جوابگو نیست و حداقل به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه های ورزشی نیاز داریم.

به گزارش یزدی نیوز، علی باقی آبادی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران شهرستان مهریز افزود: برای اداره و توسعه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در ۲۲ هیات فعال شهرستان با عضویت سه هزار ورزشکار و برگزاری مسابقات و اعزام تیم‌ها به بودجه کافی و همکاری بخش خصوصی و خیران در کنار اقدامات دولت نیاز است.

وی با بیان اینکه در شهرستان مهریز ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش وجود دارد، بیان کرد: برای توسعه ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی و انجام طرح‌های عمرانی به خصوص در مناطق روستایی باید علاوه بر افزایش بودجه دولتی شاهد ارتقای همکاری صنایع و بخش غیردولتی با حوزه ورزش باشیم.

سهم پایین صنعت در توسعه ورزش مهریز

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان مهریز واحدهای تولیدی و صنعتی متعددی وجود دارد، گفت: اگر صنایع طبق قانون بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و تامین بخشی از بودجه مورد نیاز تیم‌ها و باشگاه‌ها را در مسابقات مختلف بر عهده گیرند بسیاری از مشکلات ورزش شهرستان رفع می‌شود.

باقی آبادی بیان کرد: صنایع و برخی ادارات و نهادها به خصوص شهرداری و شورای اسلامی به صورت محدود با حوزه ورزش همکاری دارند ولی این شرایط اصلا کافی و قابل پذیرش نیست و انتظار داریم حداقل همانند خیلی از شهرهای کشور مشارکت بیشتری در ورزش شهرستان داشته باشند.

نبود مکان ویژه ورزش بانوان به عنوان یکی از چالش‌های مهم در شهرستان استوی تاکید کرد: هم اکنون ۳۴ باشگاه فرهنگی ورزشی در شهر مهریز فعال است که نقش مهمی در توسعه و کمک به تیم‌ها و کسب افتخار برای شهرستان در رشته‌های مختلف دارند و به دنبال توسعه و تقویت تیم های شهرستان هستیم.

رییس اداره ورزش و جوانان مهریز با تشریح سابقه ورزش‌های دوچرخه سواری، فوتبال ساحلی و همچنین رشته کشتی و هاکی شهرستان در سطح کشور و استان بیان کرد: فقدان مکان ویژه ورزش بانوان یکی از چالش‌های مهم در شهرستان است که برگزاری مسابقات بانوان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بانوان به مکان اختصاصی نیاز دارند

وی با بیان اینکه آقایان و بانوان باید از امکانات یکسان ورزشی برخوردار باشند تا شاهد سلامتی و نشاط جامعه و افتخارآفرینی در عرصه‌های قهرمانی باشیم گفت: نبود حامیان مالی یکی دیگر از چالش‌های ورزش شهرستان است و باید بیش از گذشته شاهد همکاری بخش خصوصی در این بخش باشیم.

با وجودی که معادن و صنایع فعال، سال‌های متمادی است در مهریز با استفاده از امکانات این شهرستان به فعالیت مشغول هستند ولی سهم آنها در ورزش و عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال مردم و جوانان ناچیز است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در ۲۰۰ واحدهای تولیدی است .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..