پهلوانان بهاباد تجلیل شدند

مراسم گرامیداشت روز ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی با حضور فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان بهاباد و جمعی از ورزشکاران و مردم در زورخانه حضرت امیرالمؤمنین (ع) بهاباد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، فرماندار بهاباد در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در زورخانه حضرت علی (ع) بهابا د برگزار شد، با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد و گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است، اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی متعلق به ایران است و باید زنده بماند.

علیرضا تیموری با بیان اینکه ورزش هدف نیست زیرا ورزش وسیله است، افزود: در هفته فرهنگ پهلوانی، ترویج این فرهنگ در جامعه به ویژه در ورزش باید نهادینه شود.

فرماندار بهاباد با تاکید بر اینکه سیره عملی و رفتاری امیرالمؤمنین (ع) الگوی ورزشکارانی است که منش پهلوانی را مشی خود قرار داده‌اند، افزود: عمل به سیره رفتاری حضرت علی (ع) باید در جوانانی که منش پهلوانی را خط مشی خود قرار داده‌اند، نهادینه شود.

وی اشاره به واقعه جنگ خندق و حرکت جوانمردانه و پهلوانانه حضرت علی (ع) در نبرد با عمر و بن عبدود اظهار داشت: این حرکت و اقدام حضرت علی (ع) بیانگر این است که در فرهنگ اسلامی و منش پهلوانی همه چیز در راستای رضایت الهی و مبارزه هوای نفس است.

فرماندار بهاباد، ورزش پهلوانی را ترویج دهنده روح جوانمردی در جامعه عنوان کرد و گفت: اشعار و ابیات به کار رفته در این ورزش اصیل و باستانی، مملو از ذکر ائمه معصومین(ع) و اندرزهای اخلاقی اسلامی است و به بیان دیگر اخلاق، ورزش و ادبیات در ورزش زورخانه ای با هم عجین شده‌اند.

وی، خواستار توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در شهرستان بهاباد شد و گفت: آماده ایم با مشارکت همه ورزشکاران این رشته ورزشی، زمینه را برای گسترش ورزش پهلوانی در سطح شهرستان فراهم آوریم.

در این مراسم از مرشدان زورخانه و پهلوانان قدیمی بهاباد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان بهاباد تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..