معدوم سازی ۳۰۰ کیلو گوشت قرمز و سفید غیربهداشتی در یزد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان یزد گفت: در بازرسی از یک واحد صنفی بیش از ۲۷۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۶۰ کیلوگرم گوشت مرغ که در شرایط غیربهداشتی نگهداری می‌شد، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان یزد، روح‌الله حاتمی پور گفت: در بازرسی انجام شده گشت نوروزی، یک واحد غیرمجاز متخلف به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی جهت نگهداری فرآورده‌های خام دامی، شناسایی و بیش از ۲۷۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۶۰ کیلوگرم گوشت مرغ ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان یزد، افزود: بازرسان دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی موظف‌اند ضمن انجام بازدیدهای منظم و دوره‌ای از واحدهای تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن‌ها، اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر به صاحبان این مراکز نموده و رفع این موارد را پیگیری نمایند.

حاتمی پور ادامه داد: در این راستا همکاری مردم با اداره دامپزشکی در برخورد با متخلفان بهداشتی، امری ضروری و زمینه‌ساز امنیت غذایی و سلامت جامعه است.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید، به داشتن برچسب حاوی کد بهداشتی از دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص، مراتب را به‌منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ارتباط مردمی ۱۵۱۲ و ۳۶۲۸۷۹۶۱ به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..