مدیر ستاد اقامه نماز یزد:

خیران و مسئولان برای تقویت نمازخانه و مساجد بین راهی یزد همکاری کنند

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: همکاری خیران در کنار همیاری مسئولان در طول سال به خصوص در نوروز برای تقویت و ارتقای فعالیت نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی  در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان مهریز افزود: هنوز برخی مسیرهای پرتردد یزد و به خصوص در مسیر منتهی به مناطق ییلاقی نمازخانه و مسجد بین راهی برای استفاده مردم و مسافران وجود ندارد.

وی با قدردانی از همه تلاش‌هایی که تاکنون در سطح استان برای اقامه نماز به خصوص در سال‌های اخیر صورت گرفته ادامه داد: برای برگزاری باشکوه نماز در طول تعطیلات نوروز باید ابتدا فضاهای مناسب و مجهز ایجاد شود و در این خصوص به همکاری مردم و خیران نیاز مبرم است.

این مسئول اشاره به اینکه امروزه جوامع بشری دچار آسیب‌های اجتماعی فراوان شده و علم روز و مقالات و مطالب دانشگاهی و غیره نتوانسته این آسیب‌ها را کاهش دهد بیان کرد: برای غلبه بر مشکلات روحی و اخلاقی یکی از بهترین راه‌ها توسل و تمسک به نماز و ارزش‌های الهی است.

موسوی اظهار کرد: با توجه به تلاقی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان سه ایستگاه در محورهای مواصلاتی مشخص شد که خدمات ویژه از جمله نمازجماعت و مسابقات فرهنگی و افطاری ساده در آنها برقرار باشد و یکی از آنها مجموعه فرهنگی مهریز است.

وی بیان کرد: امید است با همکاری فرماندار و مردم شهرستان مهریز در طول سال به خصوص در تعطیلات نووز امسال و ماه مبارک رمضان میزبان خوبی برای مسافران باشیم و از این ظرفیت در جهت شناسایی شهرستان استفاده حداکثری صورت گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز به اهمیت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و توجه به معنویت در طول سال جدید و ماه مبارک رمضان اشاره و همکاری مردم و مسئولان را با ستاد اقامه نماز استان بیش از گذشته خواستار شد.

همچنین محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز گفت: یکی از برنامه‌های مهم در ایام نوروز ایجاد زمینه لازم برای اقامه نماز با حضور مردم و مسافران است و فرمانداری با همکاری بخش‌های مختلف برای تحقق اهداف در این بخش مهم دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..