آغاز ساخت اولین نیروگاه خورشیدی تجمیعی کمیته امداد در ابرکوه

رئیس کمیته امداد ابرکوه گفت: عملیات اجرایی ساخت اولین نیروگاه خورشیدی تجمیعی استان یزد برای ۴۰ نفر از مددجویان شهرستان ابرکوه در روستای کلپه این شهرستان آغاز شد.

«کاظم چاکرالحسینی ابرقوئی» گفت: به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی ساخت اولین نیروگاه خورشیدی تجمیعی در استان یزد برای ۴۰ نفر از مددجویان شهرستان ابرکوه در روستای کلپه با حضور فرماندار شهرستان، بخشدار بخش مرکزی، رئیس شرکت توزیع برق، رئیس سازمان منابع طبیعی و رئیس بانک رفاه این شهرستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این طرح به هر مددجو مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک رفاه پرداخت شده است، گفت: با شروع به کار این نیروگاه، زمینه درآمدزایی ۴۰ خانوار این روستا فراهم می‌شود.

این مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در زمینه های صنعتی، خدمات، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی در این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، چاکرالحسینی در پایان یادآور شد: علاوه بر اعطای تسهیلات اشتغال، تعداد ۲۰۰ نفر از مددجویان نیز طی سال جاری از آموزش‌های شغلی این نهاد درسطوح مهارت آموزی، پایدارسازی و مقدماتی بهره‌مند شده‌اند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..