رئیس منابع طبیعی مهریز خبر داد

توزیع رایگان ۲۰ هزار اصله انواع نهال در مهریز/تکمیل پارک گلستان بر عهده بخش خصوصی است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز با بیان این که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۰ هزار اصله انواع نهال به خصوص زیتون و برخی گونه‌های مثمر بین شهروندان و صنایع برای کاشت و گسترش فضای سبز توزیع می‌شود، گفت: شهروندان برای دریافت این نهال ها از ۱۵ اسفند می توانند به این اداره مراجعه کنند.

«علی دهقان» در آستانه هفته منابع طبیعی، آبخیزداری و روز درختکاری، روز شنبه سیزدهم اسفندماه در نشست با خبرنگاران، تصریح کرد: تمامی اراضی ملی زیرپوشش به خصوص در مناطق بخش مرکزی و روستاها در قالب ۵۵ فقره صاحب سند تک برگ شده که اجرای این طرح، نقش مهمی در پیشگیری از سوء استفاده و دست اندازی به اراضی ملی دارد.

وی گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در طرح کاداستر(حدنگار) ثبت شده است که از این نظر شهرستان مهریز به عنوان یک منطقه پیشگام در استان یزد محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از بخش‌های مختلف اداری و شهروندان مهریزی در اجرای طرح حدنگار و سایر برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، ابراز امیدواری کرد با انجام این طرح بیش از گذشته، زمینه حراست از اراضی ملی در این شهرستان فراهم شود.

این مسئول یکی از مهمترین دغدغه‌های مهم در شهرستان مهریز را تخریب و آسیب به اراضی ملی و ریختن نخاله در طبیعت ذکر کرد و یادآور شد: حفاظت اراضی ملی و فضاهای سبز که سرمایه ملی محسوب می‌شود، باید با همکاری مردم و مسئولان افزایش یابد.

دهقان با بیان این که طبق قانون باید ۲۵ درصد وسعت واحدهای تولیدی و صنعتی به ایجاد فضای سبز اختصاص یابد، اظهار کرد: در این خصوص تاکنون برای تحقق مقررات و گسترش و حفظ فضای سبز اقداماتی شده ولی کافی نیست.

وی عنوان کرد: تاکنون برای جذب اقشار مختلف در اجرای برنامه‌های منابع طبیعی شهرستان، طرح‌های همیار طبیعت، مروج طبیعت و محافظین طبیعت با حضور یک هزار و ۴۰۰ نفر اجرا شده است.

دهقان در خصوص وضعیت پارک گلستان ۱ و ۲ در مسیر مهریز به یزد نیز گفت: بنا بود توسط بخش خصوصی به صورت کامل اجرا شود ولی شیوع کرونا نقش مهمی در تعطیلی این طرح و تخریب بخشی از پارک داشت که موضوع برای اجرای کامل تعهد بخش خصوصی در حال پیگیری است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..