کشاورزان مهریز با تولید ۱۲ میلیون اصله نهال پسته رتبه اول کشور را دارند

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: سالانه ۱۲ میلیون اصله نهال پسته مرغوب توسط کشاورزان سخت کوش در شهرستان تولید می‌شود که دارای مقام اول کشور است.

به گزارش یزدی نیوز یحیی شفیعی در جلسه هماهنگی نحوه جلوگیری از عرضه نهال غیرمجاز و فاقد گواهی سلامت شهرستان افزود: ۲۲ نهالستان مجاز تولید نهال پسته در شهر و برخی از مناطق روستایی بخش مرکزی در تولید نهال پسته فعالیت دارند.

وی از فعالیت کشاورزان سخت کوش شهرستان که در تولید نهال مرغوب پسته و صدور آن به سایر مناطق کشور فعالیت دارند قدردانی کرد و ادامه داد: بخش عمده نهال تولیدی به استان‌های مختلف صادر و بخشی نیز همه ساله در شهر و مناطق روستایی استفاده می‌شود.

همچنین علی شطرنجی مدیر باغبانی و حسین فتاحی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه نهال سالم اصلی ترین گزینه در احداث و بازسازی باغات پسته کشور است، نظارت و همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط استانی و شهرستانی در این خصوص به ویژه در امر جابجایی و عرضه نهال را خواستار شدند.

آنها همچنین از مسئولان شهرستان مهریز پیشگیری ازتولید نهال‌های بی کیفیت و فاقد گواهی سلامت را خواستار شدند که باید تمامی دستگاه‌های مسئول مرتبط شهرستان در امر جلوگیری از ورود و خروج و عرضه نهال‌های غیرمجاز و فاقد گواهی سلامت در منطقه همکاری کنند.

هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان مهریز به کشت پسته با ارقام اوحدی، کله قوچی ، اکبری و احمد آقایی اختصاص دارد.

بخش عمده پسته تولیدی مهریز برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود و ارایه خدمات فنی به کشاورزان از جمله برنامه‌های جهادکشاورزی است .

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..