پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی برای خرید صنایع‌ دستی

معاون صنایع‌ دستی کشور از اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به‌ منظور افزایش تقاضا و تشویق خرید صنایع‌ دستی در کشور خبر داد.

به گزارش  یزدی نیوز، مریم جلالی گفت: با توجه به اینکه در ابتدای زنجیره تولید صنایع‌دستی، حدود ۷۵ درصد بانوان و در انتهای زنجیره تولید نیز ۷۵ درصد بانوان مصرف‌کنندگان صنایع‌دستی هستند، می‌توانیم برنامه‌های خوبی برای حمایت و ارائه تسهیلات به تولیدکننده و مصرف‌کننده صنایع‌دستی داشته باشیم تا اشتغال و مصرف صنایع‌دستی رونق بگیرد.

وی افزود: در راستای حمایت از صنایع و ایجاد اشتغال، تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به تولیدکنندگان صنایع‌دستی، کارآفرینان صنایع‌دستی تعلق پیدا می‌کند و فعالان این عرصه می‌توانند بدون تضامین عجیب وغریب و به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: همچنین یک وام ۲۰ میلیونی خرید صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است تا تشویق تقاضا برای خریداران صنایع‌دستی باشد. این کارت توسط صندوق کارآفرینی امید طراحی شده که افراد می‌توانند برای خرید شب عید و هدایا از آن استفاده کنند و صنایع‌دستی خریداری کنند.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف شدند هدیه‌های نوروزی و خرید‌های خود را از صنایع‌دستی داشته باشند. این موارد از حمایت‌های قانون‌گذاران به شمار می‌آید، زیرا قوانین است که حمایت از صنعت‌گر را موفق می‌کند.

جلالی با اشاره به حمایت‌های فرهنگی و توسعه از تولید و اشتغال در حوزه صنایع‌دستی ادامه داد: همه جایگاه‌های پست، ایستگاه‌های راه‌آهن و شهرداری‌ها نیز موظف شدند در مبادی ورودی همه شهر‌ها بازارچه‌های صنایع‌دستی برای رونق فروش ایجاد کنند.

معاون وزیر با اشاره به برنامه توانمندسازی بانوان با شعار «هر خانه یک کارگاه» گفت: در بودجه ۱۴۰۲ تمام تلاش معاونت میراث فرهنگی این بوده که بتوانیم تسهیلگری صادرات داشته باشیم، زیرا بازار در خارج از کشور برای صنایع‌دستی ما بسیار فراهم است. ایجاد بانک‌های اطلاعاتی برای صنایع‌دستی کل کشور یکی از اقداماتی است که به‌زودی تسهیلگری برای صادرات صنایع‌دستی خواهد بود.

وی از طراحی یک سامانه و پلتفرمی برای اتصال شهر‌ها و روستا‌های جهانی با یکدیگر خبر داد و افزود: این ابزار به‌منظور ایجاد هم‌افزایی و ایجاد شبکه‌ای از همکاری بین شهرداران، استانداران و ادارات کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهر‌ها روستا‌های ملی و جهانی شکل خواهد گرفت.

جلالی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ روستا و شهر ملی و ۱۴ شهر و روستای جهانی داریم، خاطرنشان ساخت: باید این مناطق شبکه‌سازی شوند تا هم‌افزایی ایجاد کنند. در واقع وقتی یزد شهر جهانی صنایع‌دستی است باید نگاهش نیز جهانی باشد و مرجعیت خود را در صنایع‌دستی ثابت کند، بنابراین ما در یزد باید یک ایران کوچکی داشته باشیم که تمام صنایع‌دستی کشور در اینجا دیده شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..