معاون استاندار یزد:

بیوتروریسم را باید جدی گرفت/تاکید بر تامین بذرهای کشاورزی در برنامه «یزدنوین»

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر مباحثی همچون بیوتروریسم، بذرهای تراریخته و ژنتیکی در حوزه کشاورزی، یکی از تاکیدات برنامه «یزدنوین» را با توجه جایگاه شاخص یزد در تولیدات گلخانه‌ای کشور، رفتن به سمت تولید بذرهای مورد نیاز اعلام کرد.

«علی اکبر عزیزی» در مراسم آغاز بکار رزمایش جهادی دامپزشکی استان یزد که در مجموعه ملاصدرا برگزار شد، با مهم خواند بحث امنیت غذایی در کشورمان، گفت: امروز با تمام توان و ظرفیتهای مختلف به ویژه در مقوله تولید تلاش داریم تا نه تنها تمام نیازهای غذایی داخل کشور بلکه نیاز کشورهای منطقه را تامین کنیم.

وی با بیان این که دشمن نیز در مقابل این امر، تمام تلاش خود را برای تحقق نیافتن این مهم به کار بسته است، گفت: امروز باید بحث بیوتروریسم را جدی گرفته و مهم بدانید.

معاون استاندار با اشاره به طرح مباحث مختلف و جدی در رابطه با بذرهای تراریخته و ژنتیکی در حوزه کشاورزی، عنوان کرد: یزد دومین استان تولیدکننده کشتهای گلخانه‌ای در کشور است ولی بذرهای مورد نیاز این حوزه عمدتاً از خارج کشور تامین شود و دشمن در این رابطه برای ما برنامه دارد لذا یکی از موضوعات مورد تاکید در استان و در قالب برنامه «یزد نوین» رفتن به سمت تولید بذرهای مورد نیاز است.

عزیزی برگزاری این قبیل رزمایش‌ها در حوزه دام و طیور را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: باید همواره برای مباحث مختلف پیش‌بینی حوادث را داشته باشیم و خوشبختانه در استان از جمله در سطح دامپزشکی استان، تاکنون این موضوع به خوبی رقم خورده و پیش از بروز اتفاقات، از ابتلای استان به آنها پیشگیری شده است.

معاون استاندار در پایان از همکاری نیروهای بسیجی در این رزمایش همانند دیگر عرصه‌ها قدردانی کرد و گفت: اخیراً در کشور عراق موضوع تب برفکی جدی شده است ولی مجموعه استان برای این موضوع از اکنون برنامه دارد و امیدواریم در جنگ ترکیبی و هوشمندانه دشمن که عرصه تولید را نیز نشانه رفته است، پیروز میدان باشیم و با حرکت به سمت خودکفایی در بخشهای مختلف دغدغه‌های موجود را مرتفع سازیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..