رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد خبر داد؛

بوم‌گردی انقلاب اسلامی در یزد/آغاز المپیاد ورزشی محلات یزد در دهه فجر

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، از طرح‌های ابتکاری این سازمان در ویژه‌برنامه‌های دهه فجر امسال را بوم گردی انقلاب اسلامی در این شهر با حضور دانش اموزان مدارس عنوان کرد.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت»  یکشنبه نهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های این سازمان در دهه فجر، برگزاری دهمین المپیاد ورزشی محلات شهر میراث جهانی یزد را از محوری‌ترین این برنامه‌ها خواندو تصریح کرد: این المپیاد ورزشی همزمان با آغاز دهه فجر شروع بکار خواهد کرد و ورزشکاران در سه بازه زمانی از ۱۲ بهمن ماه امسال تا ۳۱ خردادماه سال آینده در ۵۵ رشته ورزشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان این دوره از المپیاد از ۲۴ دیماه، گفت: تاکنون یکهزار و ۷۰۳ ورزشکار از محلات مختلف برای حضور در این رقابتها ثبت نام کرده اند که بیشترین آنها مربوط به محلات امامشهر، آزادشهر و نعیم آباد، مسکن و صفائیه بوده است و با شروع بازیها این استقبال به شدت افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که حضور در این مسابقات که در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد، فاقد هر گونه محدودیت سنی و برای عموم آزاد است، عنوان کرد: این رقابتها د۳۷ رشته بخش انفرادی، ۱۶ رشته در بخش تیمی، دو رشته به صورت خانوادگی و البته شش رشته در بخش جانبازان و معلولان پیگیری خواهد شد.

صداقت گفت: هر چند در المپاد قبلی شاهد برگزاری اختتامیه به دلیل استقبال زیاد مردم و طولانی شدن المپیاد بودیم ولی نظر به توزیع حدود ۱۷۰۰ مدال بین برگزیدگان این المپیاد، اختتامیه در سه بخش و مسابقات نیز بر همین اسا در سه بازه زمانی ۱۲ بهمن تا ۲۶ اسفندماه، ۱۴ فرودین تا دوم اردیبهشت و ششم اردیبهشت تا ۳۰ خردادماه برگزار می‌شود.

وی از دیگر برنامه های این سازمان به مناسبت دهه فجر را برگزاری جشنواره نمایشگاه‌های انقلاب در ۳۰ مدرسه شهر یزد و روایتگری دانش اموزان از پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: جشن کودکان انقلاب را در شب دوازدهم بهمن در محل امامزاده جعفر(علیه السلام) با همکاری هیات شباب الحسن برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین از برگزاری ۱۰ جشن بزرگ منطقه‌ای در پنج منطقه شهر یزد خبر داد و گفت: هر شب ایام الله دهه فجر اجرای سرود نمایش ویژه دهه فجر را در میدان امیرچخماق خواهیم داشت.

وی با اشاره به مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر یزد از میدان آزادی به سمت امیرچخماق، گفت: پیشنهاد راه اندازی پیاده‌راه فرهنگی در این مسیر را با هدف راه اندازی جشنواره ۲۲ بهمن مطرح کردیم که در صورت تصویب برای غنای فرهنگی بیشتر این مراسم اجرایی خواهیم کرد و جشن انقلاب که هر ساله توسط سازمان در ابتدای راهپیمایی برگزار می‌شود را نیز در این قالب پیگیری می‌کنیم.

معاون شهردار یزد با بیان این که امسال نیز فضاسازی شهری را همانند سالهای گذشته در دستور کار داریم، گفت: طرح ابتکاری امسال سازمان موضوع بوم گردی انقلاب اسلامی در یزد است که طی آن با حضور دانش آموزان در تعدادی از مکانهای تاریخی مرتبط با انقلاب در یزد، روایتگری راویان انقلاب را خواهیم داشت.

وی گفت: در ایام الله دهه فجر اختتامیه رویداد گردشگری شهری (ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری) را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم از طریق ارائه ایده گامی موثر در گردشگری شهری برداشته شود.

صداقت یکی دیگر از برنامه‌های این ایام را پخش مستند پولیدزر با توجه به اهمیت شناخت عرصه به ویژه در بین نسل جوان در شرایط امروز جامعه ذکر کرد.

این مسئول در پایان نیز از برگزاری رویداد استعدادیابی ستاره شهر در رشته های مختلف به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: به زودی فراخوان این رویداد نیز منتشر و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بخش نظردهی بسته شده است..