پایان فقر و محرومیت در استان با ایفای مسئولیت معادن

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس: اگر معادن به مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کنند، هیچ مستمندی در استان یزد باقی نمی‌ماند.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرکل جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر اینکه معادن از انفال بوده و متعلق به مردم است، گفت: هم اکنون معادن به صورت سرمایه گذاری شده و عده اندکی از آن سود می‌برند که مشکلات بسیاری برای مردم بوجود آورده است.

وی افزود: این مساله به هیچ وجه درست نیست و مردم باید از معادن به شکل واقعی منتفع شوند.

نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: برنامه ریزی در خصوص معادن باید به شکلی باشد که مردم کم درآمد و بی بضاعت، سود آن را به عینه مشاهده کنند و از آن بهره‌مند شوند. اگر این کار به درستی انجام پذیرد، مستمندی در استان نخواهیم داشت.

جوکار با اشاره به اینکه در بحث محیط زیست و اخذ مجوز‌ها باید حساسیت داشته باشید، ادامه داد: در این زمینه به گونه‌ای عمل کنید که تا قبل از صدور مجوز محیط زیست، مجوز تاسیس به هیچ کس داده نشود. متاسفانه در گذشته بر خلاف این روند، عمل شده و هم اکنون شاهد مشکلات محیط زیستی در برخی از شهرستان‌ها هستیم که اعتراضاتی را از سوی مردم در پی داشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در استان تعداد ۷۴ واحد راکد و تعداد زیادی واحد‌هایی با پیشرفت ۶۰ درصد وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با تسهیلات راه اندازی کرد و شاهد ایجاد اشتغال در استان بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال باید به سمت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت کنیم، گفت: ما به گونه‌ای عمل کردیم که کارگر ساده به استان وارد و نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خارج می‌شوند. باید نقشه راهی در استان یزد تدوین و بر اساس آن به سمت صنایع دانش بنیان و هایتک حرکت کنیم.

جوکار تاکید کرد که نقشه راه ۵۰ سال آینده استان یزد را تدوین کنید تا مسیر توسعه استان شفاف و روشن مشخص باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..