جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در یزد آغاز شد

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز، این جشنواره دارای بخش‌های ملی، بین‌الملل، آئینی سنتی، زبان اشاره، ۹۰ ثانیه، پادکست، برگزیدگان (غیر رقابتی) و بخش علمی است که شرکت‌کنندگان در مقاطع مختلف سنی قصه خواهند گفت.

همچنین قصه نویسان ۶ کشور آثار خود را به صورت مجازی ارسال کرده که قرار است آثار آنان در بخش بین المللی مورد داوری قرار بگیرد.

سالن هلال احمر واقع در خیابان قاسم‌آباد یزد، خیابان فردوسی، نرسیده به میدان امام موسی‌صدر میزبان آیین گشایش بود و تا ظهر روز چهارشنبه ۲۸ دی میزبان بخش‌های ملی، بین‌الملل و برگزیدگان است.

سالن ارشاد واقع در بلوار دانشجو یزد نیز دومین سالنی است که از ساعت ۱۵:۳۰ روزدوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۲۷ دی از قصه‌گویان بخش آیینی سنتی میزبانی می‌کند.

نشست‌های علمی تخصصی نیز روز‌های ۲۵ تا ۲۷ دی صبح‌ها در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد یزد و صبح روز ۲۸ دی در هتل داد این شهر برگزار می‌شود.

قرار است تمامی برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی بخش‌های مختلف جشنواره در سه کانال کانون در آپارات به صورت زنده پخش شود.

 

در این دوره از جشنواره، تعداد سه هزار قصه ۹۰ ثانیه‌ای در سایت جشنواره بارگذاری شده که ۱۲۲ اثر به بخش نیمه‌نهایی راه یافت که از این میان، ۲۰ قصه‌گو به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی و ۱۲ برگزیده در آیین پایانی این رویداد فرهنگی، تقدیر خواهند شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گوییِ» کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ در شهر یزد ادامه دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..