رئیس شورای شهر یزد وعده داد؛

سال آینده، تعرفه و بهای خدمات منصفانه اعمال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: سعی می شود تعرفه خدمات در سال آینده به صورت منصفانه اعمال شود.

«عزیزالله سیفی» در خصوص بودجه شهرداری سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: در چند روز آینده بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، در شورا مطرح می شود و بعد از بررسی در کمیسیون ها، در صحن شورا تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی درباره درآمدهای شهرداری نیز گفت: زمان اعلام وضع عوارض و بهای خدمات به دلیل بخشنامه جدید از سال قبل طولانی تر شده است لذا قانون بودجه و درآمدهای پایدار که مصوب مجلس شورای اسلامی است و در ماه پنج تصویب و در ماه هفت ابلاغ شد که در یکی از مصوبات آن مطرح شده است عوارض محلی و عوارضی که شهرداری ها وضع میکنند ضرورت دارد در شورای عالی استان‌ها تأیید شود و بعد از آن ابلاغ شود، به همین دلیل زمان اعلام درآمدهای شهرداری زمان بیشتری را طی کرده است.

سیفی در خصوص تعرفه عوارض و بهای خدمات سال آینده، گفت: در قانون درآمد پایدار اشاره شده است ملاک افزایش، ارزش معاملاتی و نرخی است که توسط دارایی اعلام شده است.

وی با اشاره به این که سعی می‌شود تعرفه خدمات در سال آینده به صورت منصفانه اعمال شود، تصریح کرد:با توجه به این که در سال آینده دو عامل نرخ دارایی و نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دو نرخی است که می توان بر اساس آن افزایش عوارض و بهای خدمات داشت، اگر شورای شهر بخواهد ملاک اول را برای افزایش تعرفه در نظر بگیرد با توجه به اینکه در سال گذشته افزایش چشمگیری را در بخش ارزش معاملاتی داشتیم و از طرفی هم مجلس ارزش معاملاتی را از ۱.۵ به ۲.۵ تبدیل کرده است، قیمت‌ها هرچند قانونی اما به طور چشم گیر افزایش می‌یابد و توان پرداخت آن برای مردم سخت است.

وی افزود: همچنین نرخ تورمی بانک مرکزی نیز در شرایط اقتصادی کنونی رقم سنگینی است و به همین دلیل انتظار می‌رود در کمیسیون‌ها، بررسی و بین این دو ملاک که هر دو نیز قانونی است، نرخ میانگینی برای افزایش عوارض درنظر گرفته شود تا منصفانه و مورد رضایت مردم باشد.

رئیس شورای شهر در بخش دیگری از سخنانش از مردم برای حضور در استقبال از رئیس جمهور تقدیر کرد و گفت: بار دیگر مردم با حضور پرشور خود در استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت، برای انقلاب و نظام، حماسه آفریدند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی ادامه داد: همچنین مردم در این سفر ریاست جمهوری، انتظارات و درخواست هایی دارند که به وسیله نامه و تماس به به گوش مسئولین رساندند، انتظار می رود این خواسته ها بررسی و توسط مسئولین استانی و کشوری در اسرع وقت حل شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..