رئیس جمهور در نشست خبری اعلام کرد؛

آب خلیج فارس با تزریق اعتبار دو ساله به یزد می‌رسد

رئیس جمهور گفت: زمان بهره برداری از خط انتقال آب به استان یزد چهار سال اعلام شده اما ما امیدواریم با تزریق اعتبار، این زمان به نصف کاهش پیدا کند.

 

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری دومین سفر هیئت دولت به استان یزد اظهار داشت: از خواسته‌های جدی مردم استان یزد، مسئله آب بود که سالهای مدید مطرح کردند که در این سفر آغاز شد و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

وی افزود: مسئولان طرح به من وعده چهار سال دادند اما با مذاکراتی که داشتیم، وعده دادند که اگر اعتبارات برسد، زمان بهره برداری نصف می‌شود اما در عین حال، اساس کار ما کیفیت است و به هیچ عنوان کیفیت نباید قربانی کمیت شود.

رئیسی با بیان اینکه معادن و صنایع باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کنند، افزود: این یک توصیه یا یک پیشنهاد نیست بلکه یک امر قانونی است و باید اجرا شود و تاکید می‌کنم که کارخانجات بزرگ برابر مسئولیتی که دارند، باید نقش خود را ایفا می‌کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دولت شش مرکز برای فعال سازی آب شیرین کن‌ها در نظر گرفته شده که این مراکز در نقاط مختلف مسیر انتقال استقرار خواهد یافت.

وی در مورد اصلاح بودجه نیز بیان کرد: اصلاح بودجه مصادف با تورم جهانی و جنگ اوکراین شد که در همه آمارها نیز موجود است. اکنون نسبت به شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۹ درصد کاهش تورم داشتیم اما تمام تلاش دولت این است که خود دولت اقدامات تورمی نکند و انضباط مالی را به نحوی رعایت و کنترل کند که منابع و مصارف کاملاً تحت کنترل باشد.

رئیسی همچنین ادامه داد: کنترل بانک‌ها نیز در دستور کار دولت است و امیدواریم با مجموعه کارهایی که انجام می‌شود، شاهد تورم باشیم.

رئیس همچنین در مورد مقوله مهاجرپذیری عنوان کرد: نیروهای تحصیلکرده بومی در اولویت هستند و در شرایطی که نیروهای بومی بکارگیری شدند و اگر از نقاط دیگر نیرو بپذیرد، بسیار هم اتفاق خوبی است اما در کنار آن پارکهای علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان هم باید توسعه پیدا کنند تا فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد نیز بتوانند دارای کار باشند.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۲ نسبت به کارمندان و کارگران به هر دو قشر توجه شده، کارمندان ۱۰ درصد افزایش در ابتدای سال و در میانه سال هم با توجه به شرایط تورمی ۱۰ درصد دیگر پیش بینی شده و نسبت به کارگران هم از ابتدای سال توجه شد و این معنایش این است که کارگر و کارمند مشکل ندارند و با توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مشکلاتی وجود دارد به ویژه در حوزه مسکن که تلاش ما این است در استان یزد این مشکل را حل کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..