رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی:

ابرطرح دولت سیزدهم اعتمادافزایی است

رئیس جمهور گفت: ابر پروژه و ابرطرح ما در دولت باید اعتمادافزایی و امیدافزایی در دل مردم باشد که با این سخن امکان پذیر نیست و باید با عمل همراه باشد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی،در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد ضمن تقدیر از مردم استان یزد برای حضور در مراسم استقبال اظهار داشت: از مردم تمام مناطق استان یزد قدردانی می‌کنم و اعتقاد دارم که این حضور به معنای لبیک به رهبر انقلاب و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه استان یزد، یک فرهنگ دینی و اصیل دارد، بیان کرد: این هویت سرمایه استان یزد است و این استان با چهره‌های نام آوری که در عرصه‌های مختلف دارد، یزد را نام آور کرده و از این نام باید صیانت شود.

رئیسی با اشاره به انسجامی که در استان یزد وجود دارد، عنوان کرد: این انسجام باید حفظ شود و نباید اجازه دهیم که این انسجام از بین برود و شرایط باید به نحوی پیش برود که جریان انسجام و وحدت دینی ما دشمن شکن و برای دوستانمان پشتوانه باشد. انسجام و وحدت موجود یک سرمایه است و محور این انسجام نیز رهبری است و مطلقاً اجازه ندهید حاشیه، متن را تحت الشعاع قرار دهد؛ متن مسائل مردم است.

رئیس جمهور ادامه داد: ابر پروژه و ابرطرح ما در دولت باید اعتمادافزایی و امیدافزایی در دل مردم باشد که با این سخن امکان پذیر نیست و باید با عمل همراه باشد و اولین الزام آن، داشتن روحیه تحول خواهی است و مدیری که شرایط برایش متفاوت نباشد، نمی تواند تحول آفرین باشد.

وی اظهار داشت: اکنون مسئله پروژه نیمه تمام به یک مسئله در کشور تبدیل شده و علت‌های متعددی دارد اما اکنون وقت چرا نیست ما نیز به دنبال این نیستیم که طرحی یا پروژه ای به نام ما حل شود و نگاه ما این است که کار مردم حل شود و آنچه مشخص است، همه خدمات در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور بیان کرد: از مدیران می خواهم که بودجه سفرهای استانی را به سرعت تامین کنند و با کار جهادی، هر چه سریعتر طرح‌ها را در استان تکمیل کنید و طرحی نو دراندازید.

وی یادآور شد: این دولت باید دولت صادق الوعدی باشد و مبادا وعده هایی که به مردم داده می شود، عمل نشود و مطلقاً مخالف این موضوع هستم ضمن اینکه معتقدم اگر عذری وجود داشت که کاری انجام نشد یا وعده ای محقق نشد، با مردم در میان بگذارید زیرا مردم طرفدار صداقت هستند.

رئیس جمهور بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در شرایط همسان تاکید کرد و گفت: نیروهای بومی باید در اشتغال در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه از ظرفیت زنان در مشاغل مناسب استفاده شود و ظرفیت ها و توانایی های آنها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری‌ها مورد توجه باشد.

وی بر داشتن روحیه تحول خواه تاکید کرد: اگر این روحیه نباشد، کار مردم پیش نمی رود و دغدغه اصلی همه باید حل مشکل مردم و رسیدگی به امور آنها باشد.

رئیسی بیان کرد: یزد استانی صنعتی، معدنی، گردشگری، فناور محور است بنابراین می توانیم یزد را به عنوان استانی که در حوزه دانش بنیان حرفی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یک کانون در این زمینه معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه معادن نیز که جزو ذخائر اصلی کشور هستند، باید موانع برطرف زد و محیط زیست هم نظرات فنی و تخصصی در این زمینه ارائه دهد و فقط پاسخ شما «نه» نباشد، به دنبال راهکار باشید و اساساً مدیر باید به دنبال راهکار باشد.

رئیس جمهور عنوان کرد: ما به دنبال حل مسئله هستیم و دولت ما از کنار مسائل به راحتی عبور نمی کند و معتقدم مسئله باید حل شود و نباید به سادگی از آن عبور کرد. ما در نظام هیچ مسئله ای در نظام اداری نداریم که با بن بست مواجه شود و هنر مدیران این است که راه ها را باز کنند و نشد، نمی شود در منطق ما نیست و این منش امام و رهبری و سردارانی چون قاسم سلیمانی است که این رویه را به ما آموختند.

وی با بیان اینکه امروز ما در بسیاری از حوزه ها از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و … با رشد مواجه بوده ایم و برای هر کسی با هر حساب و کتاب و سلیقه ای، قابل اندازه گیری است و اجازه نمی دهیم که این رشد متوقف شود.

رئیسی در مورد آلودگی هوا و محیط زیست نیز اظهار داشت: هر توسعه ای مستلزم به حفظ محیط زیست است زیرا زندگی انسانها نباید به مخاطره بیفتد و این امر هم حق و هم تکلیف است.

وی تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه نیز آغاز شده و بودجه ای که امسال تقدیم مجلس شد، برخی اصلاحات در آن انجام شده و تلاش می کنیم هم ناطرازی در بودجه و بانکها را برطرف و طراز کنیم و هم ساختارها را اصلاح کنیم.

رئیسی در مورد خیران نیز بیان کرد: هر جا که خیران پا گذاشته اند، دولت وظیفه اش دو چندان است و باید به سرعت به تکیلف خود در پروژه های خیرساز عمل کند و خیر نباید معطل کار دولت بماند.

وی در مورد مسکن و زمین نیز اظهار داشت: یزد زمین دارد و در بسیاری از شهرستانهای استان امکان واگذاری زمین به صورت ساخت ویلایی وجود دارد و در استانهایی که این امکان وجود دارد، از آن ابایی نداریم اما هر کجا فضا محدود باشد، ناچاریم به سراغ آپارتمان سازی برویم.

رئیسی بیان کرد: بیمه ها و بانکها نیز تلاش کنند تا فشاری به کشاورزان وارد نشود و وام های آنها را استمهال کنند زیرا با مشکلاتی نظیر سرمازدگی و خشکسالی مواجه بوده اند که باید با آنها راه آمد.

وی در مورد فعالیت تعاونی ها نیز اظهار داشت: هر کجا تعاونی ورود کرده، کار آسانتر انجام شده و نسبت به دولت دست بازتری در اجرای طرح های اقتصادی دارند و ما به عنوان دولت از حضور و مشارکت مردم در قالب تعاونی ها استقبال می کنیم البته باید اصل و سود آنها تضمین شود تا مشکلی متوجه آنها نشود.

رئیسی در مورد آلاینده ها نیز بیان کرد: هم محیط زیست تلاش کند که بی جهت موجب توقف پروژه ها نشود و بررسی های کارشناسانه کامل انجام دهد از طرف دیگر، واحد صنعتی از قبل اقدام به دریافت مجوز کند اما دستگاه ها این مهم را تسهیل کنند تا سرمایه گذار سر خورده و بی انگیزه نشود.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و مردم استان یزد اظهار داشت: به طور جد درخواست می کنم برای اینکه مردم به این سفرها امیدوار باشند و اعتماد آنها افزون شود، لازمه آن کار و فعالیت است و مدیران تمام تلاش خود را برای تحقق وعده ها به کار گیرند و اگر کسی در کار اداری مانع است، مطلقاً ملاحظه نکنید و او را نمی گویم اخراج کنید بلکه در حاشیه قرار دهید و راه را برای رشد باز کنید.

رئیسی تصریح کرد: مطلقاً این افراد را به کار نگیرید و ملاحظه ای در این زمینه نداشته باشد زیرا اولویت اصلی و احترام اصلی برای مردم و نظام است، احترام پیشکسوتان، تحصیلکرده ها، دوستان و هر کس با هر ملاحظه ای واجب است اما اعتماد مردم به نظام اداری کشور واجب تر است بنابراین با هیچکس تعارف نداشته باشید و کار را انقلابی و متعهدانه و با توجه به نتیجه و با توجه به حل مسئله دنبال کنید.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران با کار جهادی، امور را پیگیری کرده و دغدغه های مردم را پیگیری کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..