مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی یزد

رئیسی: واحدهای صنعتی زیادی در سنوات گذشته به ناحق دچار رکود و تعطیلی شدند

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است، اظهار داشت: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌ت...

به گزارش یزدی نیوز، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد، در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی که در شهرک صنعتی یزد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) از دست‌اندرکاران احیای این واحدهای صنعتی از جمله کارگران پرتلاش و مدیران جهادی تشکر کرد و گفت: این حرکت ارزشمند باید در قالب یک اقدام جهادی در دیگر استان‌های کشور ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است که می‌شد از همان ابتدا موانع و مشکلات آنها را رفع کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از این واحدها گاهاً تا ۷ سال دچار رکود یا تعطیلی شده بودند، در حالی که این امکان وجود داشت که با تولید کالای باکیفیت و قابل رقابت در منطقه موجب رونق تولید و اشتغال‌آفرینی در کشور باشند.

رئیسی استان یزد را یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور دانست و گفت: احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل که موجب نگرانی خانواده‌ها و ناراحتی کارگران و مدیران آن شده است، کار و همتی جهادی می‌طلبد.

رئیس جمهور تصریح کرد: لازمه ایران قوی رونق تولید در صنعت و کشاورزی است و کشور ما همه ظرفیت‌های قوی‌تر شدن را دارد.
دکتر رئیسی اظهار داشت: برغم همه تهدیدها و تحریم‌ها علیه کشور، در بخش‌های مختلف اراده پولادینی شکل گرفته که می‌تواند همه این تهدیدات را پشت سر گذاشته و قوت و قدرت آفرینی را در صنعت کشور رقم بزند.

رئیس جمهور در ادامه با تقدیر از استاندار جهادی و انقلابی استان یزد برای پیگیری سیاست‌های دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد، گفت: این جشن که برای احیای ۷۶ واحد صنعتی برگزار شده، باید ادامه یافته و مصمم باشید تلاش را در این زمینه مضاعف کنید و هرگز به وضع موجود قانع نشوید.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان یزد به مردان و زنان تلاشگر و اهل قناعت شهره است که از امکانات کم، ثمرات فراوان ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خدای متعال بتوانیم در عرصه تولید در این استان که مورد تأکید رهبری معظم انقلاب نیز هست، گام‌های مؤثرتری برداریم.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به رونق بخشیدن به تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر نقدینگی به طرف تولید سرازیر شود، نگرانی نداریم، اما اگر به طرف دلالی و کسب و کارهای غیرمولد برود، باید نگران شد. اگر تولید رونق گرفت، رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حتمی است.

رئیسی تصریح کرد: ما به دنبال احیای سهم خود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی هستیم که با تقویت تولید می‌توان به آن رسید.

رئیس جمهور همچنین از بانوان اثرگذار و تلاشگر در حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی قدردانی کرد و گفت: کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند ما را به نقطه مطلوب نزدیک‌تر کند و دلیلی ندارد که ما واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل داشته باشیم.

رئیسی همچنین احیای ۷۶ واحد صنعتی راکد را لبیک به پیام مقام معظم رهبری در توجه به امر تولید و اشتغال دانست و بار دیگر از تلاشگران نهضت احیای واحدهای اقتصادی تشکر کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..