در زادروز حضرت زهرا(س)؛

جشنواره ملی بداهه‌نویسی «مشق مادر» در یزد برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری یزد گفت: در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بانوان خوشنویس یزدی همزمان با سراسر کشور در ستایش مقام بانوی دو عالم «مشق مادر» می‌نویسند.

حسام سالکی با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: بانوان خوشنویس استان یزد در این روز بزرگ همزمان با سراسر کشور با شرکت در نخستین جشنواره ملی «بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران» با عنوان «مشق مادر» به صورت بداهه و زنده در رثای حضرت زهرا(س) آثار ارزشمندی را خوشنویسی ‌خواهند کرد.

سالکی افزود: این جشنواره در رشته‌های نستعلیق و شکسته‌نستعلیق شامل کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه(س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت حوزه هنری استان قزوین و به میزبانی مراکز استانی حوزه‌های هنری سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: عباس مرادی دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و عضو شورای انجمن خوشنویسان استان دبیر برگزاری این رویداد در یزد است.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه رنگ مرکب، رنگ کاغذ، جنس کاغذ و انتخاب دانگ قلم اختیاری‌است و هنرمند باید ابزار و لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشد، ادامه داد: فقط آثاری که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند پشت اثر چسبیده شده باشد در داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند.

سالکی بیان کرد: آثار تولیدی پس از پایان رویداد برای ارزیابی و داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

به گفته وی آثار برتر مسابقه بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس کشور، ششم بهمن‌ در آیین اختتامیه ویژه برنامه «مشق مادر» در قزوین معرفی و ۱۵ هنرمند برتر از جایزه ۵۰ میلیون ریالی و ۱۰۰ هنرمند منتخب از جایزه نقدی پنج میلیون ریالی برخوردار خواهند شد.

بانوان خوشنویس یزدی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره می‌توانند با شماره ۰۳۵۳۶۲۳۱۴۰۰ تماس بگیرند.

این رویداد هنری عصر جمعه ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در «خانه خشت و رنگ» واقع در بافت تاریخی شهر یزد به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، کوچه خانه امام حسینی(ع) به طرف بوستان شاه‌ابوالقاسم، کوچه فرقانی، کوچه زیوری برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..