در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای یزد مطرح شد؛

فعالیت‌های عمرانی شهرداری یزد محدود شد

چهاردهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای یزد در یزد تشکیل شد که بر اساس مصوبات این جلسه، فعالیت های عمرانی شهرداری یزد محدود شد.

به گزارش یزدی نیوز، بر اساس پیش‌بینی پایداری و سکون جو در استان توسط اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا توسط دانشگاه علوم پزشکی و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، چهاردهمین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای یزد تشکیل شد.

ممنوعیت فعالیت های ورزشی در فضای باز در ساعات اولیه روز در تمامی مقاطع تحصیلی همچنین تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت صنایع و معادن آلاینده توسط دستگاه های اجرایی مرتبط با محوریت اداره حفاظت محیط زیست و مشارکت فرمانداری ها از مصوبات این کارگروه است.

در این جلسه مقرر شد؛ بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی در آماده باش هستند.

خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس نظیر زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان، محدودیت فعالیت عمرانی شهرداری ها اعم از فعالیت عمرانی در سطح شهرها و کارگاه های شن و ماسه و… با نظارت فرمانداری ها، محدودیت تردد کامیونها و تشدید اعمال قانون با وسایل نقلیه با دود قابل رؤیت و برخورد با تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی از دیگر مصوبات این جلسه است.

در این جلسه همچنین برای فعالیت سنگ شکن ها و سایر بخشهای آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت محدودیت ایجاد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..