شب خاطره‌ روایت حبیب در یزد برگزار شد

«شب خاطره‌ روایت حبیب» به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و مردم در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم  با ذکر خاطره‌ای از تشییع پیکر شهید سلیمانی، گفت: پس از انتقال پیکر مطهر حاج قاسم به کشور، بر اساس وصیت خودشان به عنوان یکی از فرزندان شهدا زیر تابوت ایشان را گرفتم و در انتقال پیکر توفیق حضور داشتم و به همراه سایر فرزندان شهدا این وصیت شهید را محقق کردیم.

این فرزند شهید افزود: در بین مردم کشور و هم‌استانی‌ها دوستان انقلابی آرزو داشتند که در رکاب حاج قاسم به عنوان سرباز حضور داشته باشند و من در زیر تابوت حاج قاسم حسرت خوردم که چرا توفیق نداشتم در رکاب سردار باشم.

عزیزی با بیان خاطراتی از دیدارش با شهید سلیمانی، گفت: سال ۱۳۹۵ برای حضور در سوریه به خدمت حاج قاسم رسیدم زیرا چند بار نام من برای اعزام خط خورده بود، وقتی من را دید گفت: برای چه می‌خواهی به سوریه بروی؟ گفتم احساس تکلیف می‌کنم، سردار گفت؛ اینقدر نیرو هست که به آنجا برود و شما نمی‌خواهد بروی، خودم ابلاغ کردم که فرزندان شهدا به سوریه نروند.

معاون استاندار ادامه داد: من به حاج قاسم گفتم چرا یکی از فرزندان شهدا رفته و من هم می‌خواهم بروم. وقتی باز هم اصرار کردم گفت” این که دلت می‌خواهد به سوریه بروی کافی است ولی باید دلت به تکلیف اینجا باشد، تکلیف خودت را اینجا انجام بده.

عزیزی اظهار کرد: ما یاد گرفتیم همیشه به شهدا متوسل شویم و به جرأت بیان می‌کنم که گره‌ای باز نشده، مگر این که به شهدا و ائمه اطهار(ع) متوسل شدیم و از روزی که حاج قاسم به خیل شهدا پیوست همیشه به یادش هستیم و به او متوسل می‌شویم.

«عباس دهقان» از یادگاران دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی نیز در خصوص شخصیت و ویژگی‌های حاج قاسم مطالبی را بیان و اظهار کرد: ما در همین مسجد(حظیره) چندین سال قبل میزبان حاج قاسم بودیم که خاطرات آن دوران برای همیشه ماندگار است.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: من در سه عملیات دفاع مقدس توفیق همراهی با سردار را داشتم و هرکجا که سردار بود همه او را فرمانده می‎دانستند ولی او همیشه سر به زیر و مطیع امر فرمانده خود بود.

دهقان ادامه داد: از جمله شروط عاقبت به خیری برای سردار سلیمانی ولایتمداری بود و امروز ما باید وصیت نامه سردار که دایره المعارف عاقبت بخیری است را در جامعه تبیین کنیم تا همگان در این مسیر گام بردارند.

وی بیان کرد: زمانی که اولین درجه سرتیپی را به فرماندهان می‌دادند به نوعی اقتدار برای فرماندهان بود ولی حاج قاسم، زمانی که این عنوان را دریافت کرد وقتی به کرمان بازگشت با لباس شخصی آمد که نشان از تواضع و فروتنی وی بود.

همرزم شهید سلیمانی اظهار کرد: در سال‌های بعد از دفاع مقدس، آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند که ناموس ما را کمتر از پشه می‌دانستند و وعده دادند که عتبات عالیات و مشهد را خراب می‌کنیم و شما را سر می‌بریم اما به تعبیر مقام معظم رهبری سردار قاسم سلیمانی سینه سپر کرد و آنها را از بین برد و در مقابل آنها ایستاد.

دهقان گفت: رمز عظمت و شهرت فراگیر حاج قاسم سلیمانی آیه‌ای از قرآن کریم است که بیان می‌کند کسانی که کارهای شایسته انجام داده‌اند، خداوند مهر و محبتی برای آنها در دل مردم قرار می‌دهد.
پخش نماهنگ کاروان هنری روایت حبیب، نقالی مرشد «ابراهیم مشکدانی» در مدح و منقبت مولای متقیان حضرت علی(ع)، پخش نماهنگ استقبال مردم دالعباده از رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۶، اجرای نمایش خاطره دختر شهید توسط رستا رضوی با موضوع شهید سلیمانی، اجرای گروه همخوانی پیامبر اعظم از استان کرمان به چند زبان دنیا، شعرخوانی «مهدی جهاندار» از شاعران آیینی و پایداری کشور، اجرای موسیقی «عمار علی» توسط سیدمحمدصادق آتشی شاعر، آهنگساز و خواننده مطرح استان یزد، نقالی مرشد محسن میرزاعلی در مدح و ثنای امام علی(ع) و سردار دل‌ها و بیان خاطره ای در دیدار با خانواده شهدا، روایتگری مادر شهید مدافع حرم «سید رضا حسینی»، معرفی کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» اثر خدیجه بابایی ابرکوهی از دیگپر برنامه‌های این مراسم بود.

«مالک سراج» بازیگر سینما و تلویزیون در پایان این شب و در زمان حضور مادر و دختر کوچک شهید مدافع حرم با شعرخوانی حماسی، پرچم متبرک حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به اهتزاز در آورد.

کاروان هنری روایت حبیب با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و حوزه هنری استان یزد از هشتم تا یازدهم دی‌ماه در مناطق مختلف استان یزد به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداخت که با اسقبال پرشور مردم همراه بود. مراسم اختتامیه این رویداد هنری که از یک ماه پیش از مشهد مقدس آغاز شده پس از اجرا در ۱۰ استان، ۱۳ دی ماه در کنار مزار شهید حاج شهید سلیمانی در کرمان برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..