معرفی اشکذر به عنوان شهرستان پایلوت طرح جامعه ایمن

مدیر گروه کاهش خطر در حوادث، بلایا و پدافند دانشگاه علوم پزشکی یزد: در اجرای طرح جامعه ایمن هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌ها می‌تواند مثمر ثمر واقع شده و اجرای هر چه بهتر طرح را به دنبال داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز جانفدا در جلسه شورای ترافیک شهرستان اشکذر که با حضور اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد، گفت: برای جلوگیری از هرگونه حادثه ترافیکی و تصادفات منجر به جرح، فوت و یا خسارتی، دیدن و یا دیده شدن از اصلی‌ترین عوامل اساسی است.

مدیر گروه کاهش خطر در حوادث، بلایا و پدافند دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: ساده‌ترین و ارزانترین روش ممکن که می‌توانیم خود را به ویژه در شب به معرض دید رانندگان بگذاریم استفاده از رنگ‌های روشن، برچسب‌های شب نما یا شب رنگ و نیز رفلکتور‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: محل عبور عابران پیاده باید هر چند وقت یکبار رنگ آمیزی تا توسط رانندگان به خوبی دیده شود و نصب سرعت گیر‌ها هم قبل از خط کشی در ترافیک ایمن موثر است.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان شرکت توزیع نیروی برق هم نسبت به تعویض لامپ‌های سوخته در کوچه‌ها و خیابان‌ها اقدام کنند و شهرداری نیز در راستای افزایش روشنایی معابر نسبت به هرس درختان اقدما کند و مطمئنا این اقدامات در راستای تحقق برنامه جامعه ایمن و اجرای وظایف ذاتی دستگاههاست.

مدیر گروه کاهش خطر در حوادث، بلایا و پدافند دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه شهرستان اشکذر به عنوان پایلوت طرح جامعه ایمن در استان معرفی می‌شود، گفت: در اجرای طرح جامعه ایمن هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌ها به ویژه ادارات عضو شورای ترافیک از جمله آموزش و پرورش، شهرداری، راهور، راهداری و بخشداری‌ها می‌تواند مثمر ثمر واقع شده و در اجرای هر چه بهتر طرح را به دنبال داشته باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..