بازدید خبرنگاران از طرحهای شاخص سرمایه‌گذاری شهرداری یزد

جمعی از خبرنگاران یزد امروز در معیت رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری یزد از طرحهای سرمایه گذاری شهرداری بازدید کردند.

در این بازدید که  در قالب اتوبوس خبر شهرداری یزد برگزار شد، ابتدا خبرنگاران از طرح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در مجاورت کمربندی شهر یزد بازدید کردند.

 

به گفته «محمدرضا پاک‌دل» رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری یزد، این طرح مشارکتی بین شهرداری و سرمایه‌گذار در سال ۱۳۹۸ منعقد شده ولی عملاً عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ شروع شده و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع که ۱۰ هزار مترمربع ان به فضاهای خدماتی اختصاص یافته، ایجاد شده است و ظرفیت ۲۵۰ دستگاه خودروی سنگین را داراست.

پاکدل با اشاره به حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در این طرح، خاطرنشان کرد: محوطه خدماتی این طرح شامل تعمیرگاه‌ها، استراحتگاه رانندگان، نمازخانه، دفتر اداری، مغازه‌های خدماتی دیگر است.

 

به گفته‌ی کریمی نماینده سرمایه گذاری این طرح، در صورت تأمین راه دسترسی و آسفالت محوطه از سوی شهرداری، تلاش می‌شود طرح مذکور تا پایان سال اماده بهره‌برداری شود که در این باره پاکدل رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری وعده داد که مشکلات این طرح در کمتر از یک ماه برطرف شود.

پاکدل از نیازهای این طرح تا بهره برداری کامل آن را اجرای پنج هزار متر آسفالت، تامین روشنایی، نصب دوربین‌های حفاظتی و پلاک خوان، تامین گاز و برق و نصب سایبان محوطه تعمیرگاهی و جابه‌جایی درختان محوطه پارکینگ ذکر کرد.

 

ساخت اولین هتل بارگیر خاورمیانه در یزد

مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری ارگ دیگر طرح بازدید شده توسط خبرنگاران بود که اخیراً عملیات اجرایی آن با نام تجاری «شمس» آغاز شده است

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری در مورد این طرح گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۲۳ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه طراحی‌ شده که سه طبقه آن منفی، دو طبقه به صورت همکف و هشت طبقه در قالب هتل در بازه زمانی ۶۰ ماهه اجرایی خواهد شد و اولین هتل بادگیر خاورمیانه به حساب می‌آید.

«منصور بی‌شمار» شرکت مجری این طرح گفت: مجموعه بر اساس نیازسنجی شهر یزد و در قالب طرح اولیه انتزاعی از باغ جهانی دولت آباد شهر یزد طراحی‌ شده است.

به گفته وی، این طرح که با مشارکت شهرداری یزد و کارخانجات شهید قندی در حال ساخت است با برآورد حجم سرمایه‌گذاری اولیه دو هزار میلیارد تومان در حال اجراست و یکی از طرحهای فاخر گردشگری در استان و کشور به شمار می‌آید.

بیشمار گفت: این دارای بخشهای متنوع و سرگرم کننده‌ای مانند شهربازی مدرن، حمام سنتی، رستوران ویژه سالمندان، باغ انار و مجموعه‌های اقامتی و بخشهای متنوع دیگر است.

 

تحقق شعار سال در طرح مسکونی شهرآرای یزد

مجتمع مسکونی شهرآرای یزد سومین طرح سرمایه گذاری فاخر شهرداری یزد بود که «مجتبی فلاح» از دفتر فنی این طرح در جریان بازدید خبرنگاران در مورد آن، گفت: طرح شهرآرا از جمله طرح‌های کلان‌شهر یزد است و با توجه به شعار سال که «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده، اهداف و تحقق این شعار را دنبال می‌کند.

به گفته وی، این طرح با ساخت حدود ۷۰۰ واحد که ۶۴۰ واحد آن مسکونی و مابقی تجاری، فرهنگی و ورزشی است، گام تاثیرگذاری در تولید مسکن در شهر یزد خواهد بود و در حوزه دانش بنیان و نوآوری دارای طراحی منحصربه‌فردی برگرفته و اقتباس یافته از بافت تاریخی شهر یزد است به طوری بلوکهای این طرح دارای حیاط مرکزی و رواق‌هایی است و در واحدهای آن سعی شد از نور طبیعی برای روشنایی و از بادهای غالب در جهت خنک‌سازی واحدها بهره گرفته شود.

فلاح خاطرنشان کرد: این مجموعه در بحث اشتغال‌آفرینی نیز پتانسیل ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند و بعد از بهره‌برداری نیز با توجه به راه‌اندازی واحدهای تجاری، فرهنگی و ورزشی، اشتغال‌زایی در آن تداوم خواهد داشت.

 

این مسئول اظهار کرد: این مجموعه در کل دارای ۲۷ بلوک ساختمانی است که با حجم سرمایه‌گذاری اولیه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از زمان صدور پروانه ساخت به مدت پنج سال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

فلاح متذکر شد: بعد از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح، پیش‌فروش واحدهای ان برای متقاضیان آغاز خواهد شد.

البته «محمدرضا پاک‌دل» رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری یزد نیز وعده داد صدور پروانه ساخت این مجموعه طی ۱۰ روز آینده انجام شود.

وی بیان کرد: این طرح در قالب مشارکت مدنی بین شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران از دو سال پیش کلنگ زنی شده ولی علی رغم پیشرفت کند طرح طی این مدت، هم اکنون اجرای آن به‌شدت سرعت گرفته است.

 

اقدامات کارشناسی برای پارکینگ مجتمع درمانی بلوار طالقانی

مجتمع تجاری درمانی بلوار طالقانی به کارفرمایی شهرداری یزد و شرکت حکیمیان آینده‌ساز پارس آخرین طرح مورد بازدید خبرنگاران بود. پاک‌دل در مورد این طرح گفت: طرح مذکور با کاربری درمان و پزشکی طراحی‌ شده و به دنبل بهره برداری آن خدمات جامعی به بیماران ارائه خواهد کرد.

وی افزود: عمده مشکل کنونی طرح که باعث زمان‌بر شدن اجرای آن شده بحث‌های مربوط به پارکینگ طرح است که هم‌اکنون در حال کارشناسی برای رفع این مانع است ولی طرح نمای آن به زودی عملیاتی می‌شود و طرح وارد فاز نازک کاری خواهد شد و تلاش داریم هرچه سریع‌تر این طرح و پیوست‌های آن را آماده بهره‌برداری کنیم.

«محمدحسن عیوقی» مدیر طرح نیز در این بازدید گفت: این مجموعه بالغ بر ۳۸ هزار مترمربع زیربنا دارد که در هشت طبقه شامل سه طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و چهار طبقه ساختمان پزشکان در حال ساخت است و دارای تمام امکانات درمانی اعم از مطبهای پزشکان، کلینیک، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش‌های مختلف درمانی خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح از حدود چهار سال پیش، گفت: علی رغم وقفه در اجرای این طرح که به دلیل تغییر سرمایه گذار، تغییر سازه و مشکلات قضایی پیش آمد، از یک سال پیش طرح مجدداً فعالیت خود را از سر گرفته و هم اکنون در مرحله اجرای نماست که بنا به موضوع هماهنگی نما با میراث فرهنگی، طی هفته های آتی عملیات نماسازی آن عملیاتی خواهد شد.

عیوقی این طرح را از طرحهای فاخر در استان برشمرد و گفت: با توجه به واقع شدن این طرح در مرکز شهر یزد تلاش داریم به پیوست‌های طرح مانند پارکینگ که ظرفیت ۲۵۰ خودرو را دارد نیز توجه لازم را داشته باشیم.

«سید محمد یزدانی» سرمایه‌گذار طرح نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری اولیه‌ ۶۹ میلیارد تومانی طرح، در مورد مشکلات پارکینگ این مجموعه گفت: تامین پارکینگ عمومی جزو تعهدات طرح نیست ولی اگر شهرداری همراهی کند، پارکینگ مجموعه را در اختیار عموم مراجعان قرار خواهیم داد.

به گفته وی، برخی از مشکلات مانند ترافیک بلوار طالقانی جزو مشکلات حاکمیتی است که ارتباط چندانی با سرمایه گذار ندارد.

 

«محمدرضا پاک‌دل» رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری یزد در جریان این بازدید در مورد تعلل در اجرای طرح سرمایه گذاری شهرداری در میدان امام حسین(ع) شهر نیز گفت: این تعلل به خاطر اختلاف نظرها در خصوص ارتفاع طرح است که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..