امام جمعه یزد:

دانشجویان تفکر و تعقل را سرلوحه کارهایشان قرار دهند/مسئولان در برابر دشمن کوتاه نیایند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر این دانشجویان نباید فریب خدعه‌های دشمنان را بخورند، از آنها خواست تا تفکر و تعقل را سرلوحه فعالیتهایشان قرار دهند.

آیت الله «محمدرضا ناصری»  در خطبه های نماز جمعه شهر یزد ضمن توصیه رعایت تقوی الهی به نمازگزاران، مناسبت شانزدهم آذر و روز دانشجو را یادآور شد و با اشاره به اهمیت دانشگاه و دانشجو، باید در مباحث دانشگاهی تحولاتی جهت ارتقای تفکر و تعقل بیشتر در بین دانشجویان برای رشد و پیشرفت علم کشور صورت گیرد.

وی با بیان این دشمنان همواره در تلاش هستند تا کشور ما را از عرصه‌های علمی و خودکفایی عقب نگه دارند، افزود: دانشجویان باید در درس خواندن، تفکر و اندیشه را لحاظ کنند و علاوه بر درس به فرصتها نیز توجه داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان این که دانشجویان آینده سازان این مرز و بوم هستند، گفت: دانشجویان فریب خدعه‌های دشمنان را نخورند و استعدادهای خود را دریابند تا بتوانند در داخل کشور به میهن‌شان خدمت کنند.

وی با اشاره به هفته بسیج، فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل (ره) را یک الهام ربانی دانست و گفت: بسیج یک حرکت بزرگ بود که بسیاری از مشکلات کشورمان را مرتفع کرد و اگر بسیج نبود حتی موفقیتهای کشورهای اسلامی در برابر داعش و دیگر دشمنان کسب نمی‌شد.

وی با اشاره به تاکید امام بر حفظ کردن روحیه و تفکر بسیجی در بین بسیجیان، افزود: امام به بسیجیان توصیه کردند بسیجی بودن و خدمت به مردم را قدر بدانند چرا که از املاکهای محبت الهی است.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش بر آمادگی عملی بسیجیان و غفلت نداشتن نسبت به دشمن تاکید کرد.

وی با اشاره ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، از صبوری و اشک ریختن‌های حضرت برای غربت ولایت سخن گفت و افزود: انقلاب اسلامی با خون شهدای گرانقدری رشد کرده است لذا نباید در برابر خدعه دشمن سست شویم و از حفظ دین غافل بمانیم.

وی از معطلی مسئولان و مجلسی‌ها در برابر خدعه‌ها و ایجاد ناامنی‌ها در کشورمان گلایه کرد و گفت: هر کسی بر سر آمریکایی‌ها فریاد نزند و به مقابله با نامنی‌ها نپردازد،‌به خون شهدا خیانت کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به فشارهای غرب و کمبودهایی که در کشور وجود دارد، تاکید کرد: دشمن در تلاش برای براندازی نظام و اسلام به اسم حقوق بشر است و مسئولان کشورمان نباید در این باره کوتاهی کنند.

آیت الله ناصری در پایان با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم به اسلام سیلی بزنند و ان را در موضع ضعف قرار دهند،‌ گفت: اهل بصیرت باید با بینایی، بصیرت و صبر علم اسلام را به دوش بگیرند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..