عضو شورای شهر یزد مطرح کرد؛

کمبود بودجه و نیروی انسانی سدی برای تحقق اهداف کمیسیون خانواده

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد گفت: طی جلساتی که با دستگاه های مربوطه در حوزه خانواده برگزار شد، کمبود بودجه و نیروی انسانی، دو معضل مشترک و قابل توجه دستگاه ها برای تحقق اهداف این حوزه به شمار می‌رورد.

«محمد باقرپارسائیان» در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص مشکلات پیش روی کمیسیون خانواده، گفت: کمیسیون خانواده، امر مهمی است که در شورا به آن تحقق بخشیده شده است و اهداف کمیسیون خانواده و دستگاه های مربوطه، از جمله تشویق ازدواج و و فرزند آوری بدون بودجه و نیروی کار کافی تحقق نمیابد.

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر در ادامه افزود: کمیسیون خانواده به دلیل جلوگیری از خطر پیری جمعیت تشکیل شده است و چند سالی است که روند پیر شدن جمعیت ایران آغاز شده و با سرعت به این سمت در حرکت است، در واقع در حال از دست دادن جوانی جمعیت هستیم. پیری جمعیت یقیناً یکی از مشکلات اساسی کشور در سال‌های آینده خواهد بود به نحوی که تا ۲۰ سال آینده بیش از ۴۰ درصد جمعیت پیر و غیر مولد بوده که تهدیدی برای کشور است.

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کمیسیون جمعیت و خانواده، بررسی ویژه این موضوع و فعال کردن همه دستگاه‌های مربوطه به موضوع جمعیت و خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: بر همین اساس، موضاعات کمیسیون خانواده تنها مربوط به همین کمیسیون نیست بلکه تمام کمیسیون ها و شورا برای تحقق اهداف آن از جمله افزایش جمعیت و ازدواج اقدامات لازم را انجام دهند.

پارسائیان در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص معضلات کمبود بودجه و نیروی انسانی برای تحقق و اجرای اهداف خود، ضرورت دارد در شورا چاره ای اندیشیده شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..