‌ ۴٢٠٠ نفر در استان خدمات صندوق بیمه کشاورزان را دریافت می کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد تصریح کرد: ۴۲۰۰ نفر در سطح استان از انواع خدمات بیمه ای و مستمری این صندوق استفاده می کنند.

به گزارش یزدی نیو‌ز ، حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان ‌و عشایر استان یزد در ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی شهرستان میبد که در راستای تحقق اهداف قرارگاه کرامت و با حضور ، بخشداران ، دهیاران و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: تاکنون طیف زیادی عضو صندوق بیمه عشایر و روستائیان شده اند که ‌نزدیک به ۴۲۰۰ نفر در سطح استان درحال دریافت انواع مستمری و خدمات بیمه ای هستند و از این تعداد ۱۷۲ نفر از شهرستان میبد می‌باشند.
ابراهیمی ادامه داد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی همه کشاورزان ، روستائیان و شهروندان جامعه باید از یک مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی و یا فوتی بهره مند شوند که تا قبل از سال ۱۳۸۳ کشاورزان ، روستائیان و عشایر فاقد هرگونه بیمه بازنشستگی بودند و در زمان کهولت سن یا بیماری تحت پوشش فرزندان خود یا نهادهای حمایتی قرار می‌گرفتند که برای این قشر شریف و زحمتکش زیبنده نبود.
وی افزود: در سال ۱۳۸۴ دولت یک صندوق ویژه بابت کشاورزان، روستائیان و عشایر مصوب کرد و این کار در کشور آغاز شد که درحال ارائه خدمات مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی و فوت به این قشر شریف هستند.
ابراهیمی ضمن تشریح بیمه اجتماعی و با بیان اینکه رسالت اصلی ما ، رسالت اطلاع رسانی است، خاطرنشان کرد: نهادها و ارگانهای مرتبط با جامعه صندوق نسبت به تبیین خدمات و مزایای صندوق مشاوره و اطلاع رسانی صحیح انجام دهند.
مدیر صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: جهت تکریم ارباب رجوع و تسهیل رفت وآمد متقاضیان درصدد تاسیس دو دفتر کارگزاری جدید در شهرستان میبد هستیم.
میرحسینی بخشدار بخش ندوشن نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر استان، ‌اظهار کرد: رسالت ما، رسالت اجتماعی است و همه افرادی که سرپرست خانوار و ساکن روستا یا شهر ندوشن می‌باشند و فاقد هرگونه بیمه هستند پنجاه درصد حق بیمه آنها از محل مسئولیت اجتماعی معادن پرداخت می‌شود تا بتوانند از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شوند.
وی ضمن تقدیر از کارگزاری بخش ندوشن ، ‌ادامه داد: درحال حاضر در بخش ندوشن تعداد ۵۳۵ نفر بیمه شده و تعداد ۵۰ نفر مستمری بگیر هستند که در شهرستان میبد بالاترین آمار بیمه شدگان در صندوق بیمه اجتماعی استان را دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..