ضرغامی وعده داد؛

چتر بیمه بر سر زیلوبافان باز می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اقدامات لازم برای حل شدن مشکل بیمه زیلو بافان در جریان سفر استانی خود به یزد و شهرستان میبد خبر داد.

«سید عزت الله ضرغامی» در ادامه سفر استانی خود به استان یزد همزمان با سالروز ثبت جهانی زیلوی میبد و بازدید از کارگاه زیلو بافی این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: جهانی شدن زیلوی میبد نشان دهنده ارزش یک کار هنری، مهارتی و اقتصادی است که مستقیما با زندگی مردم در طی سالهای متوالی ارتباط داشته و این ارتباطات نیز تاکنون حفظ شده است.

وی افزود: شهرستان میبد در کنار تمام ارزش‌ها و ظرفیت‌هایی که در حوزه صنایع دستی از جمله سفال، سرامیک و حوزه های دیگر دارد، در صنعت و هنر زیلوبافی نیز به عنوان برجسته ترین مهارت در سطح ملی و حتی جهانی، معرفی و جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است.

ضرغامی در رابطه با اهمیت زیلو نیز گفت: از جمله ویژگی این هنر صنعت می توان به بهداشتی بودن آن از جهت این که با مواد کاملا طبیعی تولید می شود و همچنین قابل استفاده در نقاط سرد و گرم و تولید و متناسب با تمام شرایط آب و هوایی اشاره کرد.

وزیر میراث در پایان با اعلام خبر پوشش بیمه زیلوبافان، گفت: از انجایی که معیشت زیلو بافتن گاها از این راه تأمین نمی‌شود و برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کند، از لحاظ مالی به صرفه نیست در جریان این بازدید اقدامات لازم برای حل شدن مشکل بیمه زیلو بافان در دستور کار قرار گرفت.

بخش نظردهی بسته شده است..