امام جمعه موقت یزد:

رسانه ها خدمات دولت را اطلاع رسانی کنند/ بسیج ضامن امنیت و پیشرفت است

امام جمعه موقت یزد، اطلاع رسانی خدمات دولت را خواستار شد و گفت: هرکجا بسیج تشکیل شده استقلال، امنیت و آزادی را به ارمغان آورده است و تنها یک گروه نظامی نیست و در همه عرصه های مورد نیاز کشور کار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید ناصر محمدی» در خطبه های نماز جمعه یزد در مصلای نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل یزد، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به آیه ۵۳ سوره نساء اشاره کرد و گفت: اولین و سرسخت ترین دشمن ما شیطان رجیم است و خداوند ما را از دوستی با شیطان برحذر داشته و فرموده است: «إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِینًا».

وی، همچنین با اشاره به آیه ۱۱۲ از سوره انعام افزود: «شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلی بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا»، شیطان تنها از جنس اجنه نیست بلکه شیاطین انس و جن در بین نفوس مردم دشمنی می ورزند و دشمن پیامبر خدا نیز هستند.

امام جمعه موقت یزد، ادامه داد: بنا بر این آیه، ابزار کار شیاطین، سخنان زرق و برق دار و ظاهرفریب و کارهای گول زننده است. امروز می بینیم که بیش از دو ماه است که جوانان ما و نسل ما را با ظاهرسازی ها و دروغ ها و شایعه سازی ها به انحراف می کشند.

وی، با طرح این سئوال که «این حوادث از کجا سرچشمه می گیرند؟» ادامه داد: شیاطین انس و جن، صاحبان و کارکنان رسانه هایی که در لندن هستند و سایت ها و ادمین های فضای مجازی، پی در پی، شایعه و دروغ های فراوانی تولید و منتشر می کنند تا ذهن جوانان ما را بمباران کنند و مسبب دور شدن آنها از راه حق گردند.

حجت الاسلام محمدی، همچنین با اشاره به آیه ۴ سوره فاطر و آیه ۱۰۱ سوره نساء اذعان کرد: خدا در قرآن بر دشمنی شیطان تأکید می کند و می فرماید: «إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا»، ای مردم باور کنید که شیطان دشمن شماست. امروز، مصداق کامل ابلیس و شیطان مجسم، آمریکا و اروپا و سردمداران نفاق و کفر است؛ «إِنَّ الْکَافِرِینَ کَانُوا لَکُمْ عَدُوًّا مُبِینًا»، کافران نیز از دشمنان خدا و دشمنان بندگان خدا هستند.

وی، با انتقاد از عدم صف بندی برخی در داخل با دشمنان قسم خورده عنوان کرد: متاسفانه برخی ها فریب دشمن را می خورند و دشمن بودن کافران را توهم می دانند؛ در حالی که آنان همواره در حال دشمنی با ما هستند. خداوند تأکید می ورزد که با کفار صمیمی نشوید.

امام جمعه موقت یزد، با بیان اینکه یکی از بزرگترین بدبختی حکومت های اسلامی، صمیمت با کفار است گفت: متاسفانه، سبک زندگی و لباس و طرز تفکر عده ای به شیوه سبک زندگی و طرز فکر کفار است و این همانی است که خداوند ما را از آن برحذر داشته است.

وی، در ادامه معرفی دشمنان خدا و بندگان خدا افزود: خداوند در آیه ۳۱ سوره فرقان می فرماید: « وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ»، مجرمان و افراد فاسق و بدکار نیز دشمنان خدا و پیامبر هستند. رباخوارها، کلاه بردارها، مشروب خوارها و آدمکش ها همگی مجرم و دشمن هستند. هر کسی که در نظام، بیشتر دزدی می کند و مال مردم خوار است، بیشتر از دیگران نسبت به نظام و انقلاب اسلامی دشمنی می ورزد؛ اما در مقابل، افرادی که زجر کشیده اند و در سختی زندگی کرده اند و با درآمد کم قانع بوده اند بیشتر وقار و نجابت دارند و پشتیبان ولایت و انقلاب هستند.

محمدی افزود: کسانی مانند شهید سید روح الله عجمیان با دستمزد کارگری روزگار می گذراندند و افرادی نیز که کاخ نشین هستند و صاحب شهرت و ثروتند، آشکارا با اسلام و نظام جمهوری اسلامی دشمنی می کنند.

وی با اشاره به آیه ۴ سوره تغابن افزود: چهارمین دشمنی که قرآن معرفی می کند، همسران و اولاد هستند. برخی از خانواده ها، اهل مذهب و دین و مسجد بوده اند اما فرزندان آن ها پس از اینکه فریب دشمنان را خورده اند از راه پدر و مادر خود فاصله گرفته اند و متاسفانه به بی بندوباری کشیده شده اند و در فضای مجازی منحرف شده اند و این فرزندان به پدر و مادر خود بابت هزینه روضه و زیارت و کارهای خیر اعتراض می کنند که در نتیجه اگر فرزندان خود را بدتربیت کنید آنها در مقابل ما می ایستند.

دشمن شناسی بزرگترین تقواست

امام جمعه موقت یزد، در خطبه دوم نماز جمعه با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: دشمن شناس بودن و برخورد مناسب با دشمن داشتن و شناخت روش برخورد با دشمنان، بزرگترین تقواست و کسی که دشمن شناس نیست و نقشه های دشمن را تحقق می بخشد درواقع بی تقواست.

حجت الاسلام محمدی، با گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه، بیان کرد: بهترین جمله دررابطه با بسیج از امام راحل یعنی«بسیج لشکر مخلص خداست» بیان شده و این نیروی مقاومت بسیج نیاز امروز همه کشورهای اسلامی به شمار می رود و عراق را نیروی حشدالشعبی که همچون بسیج در کشور ماست، نجات داد.

وی، افزود: هرکجا بسیج تشکیل شده استقلال، امنیت و آزادی را به ارمغان آورده است و تنها یک گروه نظامی نیست و در همه عرصه های مورد نیاز کشور کار می کند.

امام جمعه موقت یزد، تصریح کرد: بسیج در همه عرصه های جهادی از جمله سازندگی، بیمارستان ها، حوزه و دانشگاه، کارخانجات و دیگر عرصه ها فعالیت دارد و ضامن امنیت، استقلال و پیشرفت است و امام فرمودند« امیدوارم خداوند من را با بسیجیان محشور نماید».

خدمات پرستاران در دوران کرونا فراموش نشود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در هفته آینده ادامه داد: ۹ آذر امسال روز پرستار است و پرستاران و بانوان جامعه در همه اقشار این الگوی صبر و مقاومت راالگوی خود قرار دهند زیرا در شخصیت همچون خدیجه کبری(س)، در سخنوری همچون پدرش امام علی(ع)، در شجاعت همچون برادرش حسین(ع) و در حلم و بردباری همچون برادرش امام حسن(ع) بود و خوبی همه خوبان در او جمع شده بود.

وی، گفت: نام حضرت زینب(س) را جبرئیل از جانب خداوند به پیامبر اسلام وحی کرد و ایشان به عنوان بزرگترین پرستار عالم هستند که پرستاران امروز شیوه و روش زندگی این بانوی اسلام را سرلوحه خود قرار دهند.

امام جمعه موقت یزد، با یاداوری دوران کرونا و خدمات پرستاران و جامعه پزشکی به مردم، اظهار داشت: ما نباید خدمات این قشر را در دوران کرونا فراموش کنیم و همیشه باید قدردان آنان باشیم زیرا در آینده نیز به خدمات پرستاران نیازمندیم.

مجلس تا آخر انقلابی بماند

محمدی، بااشاره به ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس(ره) و روز مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی(ره)دراین باره از نمایندگان مجلس می خواستند مثل آیت الله مدرس شجاع، زیرک و نترس باشند.

وی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مجلس دوازدهم را مجلس انقلابی خواندند که درواقع مصوبات مجلس انقلابی باید گره گشای مردم و ناظر بر عملکرد دستگاه ها باشد و تا آخر انقلابی بماند.

دشمن نمی خواهد خدمات دولت اطلاع رسانی شود

امام جمعه موقت یزد، با اشاره به اغتشاشات و آشوب های اخیر، گفت: در حالی که دشمنان می خواهند ما را مشغول اغتشاشات نمایند ولی مسئولان نظام اسلامی در این مدت به خدمات رسانی خود به مردم ادامه دادند و دشمنان نمی خواهند خدمات دولت و جمهوری اسلامی به گوش مردم برسد.

محمدی، یکی ازدستاوردهای نظام اسلامی در این مدت را افزایش ۶۰ درصدی کشت و تولید گندم بیان کرد و افزود: ما باید کشور را در تولید محصولات و کالاهای اساسی خودکفا کنیم و خود را محتاج بیگانگان نکنیم.

وی، برخی از دستاوردهای اخیر جمهوری اسلامی را رونمایی از درمان سرطان با ژن درمانی، توسعه همکاری با کشور ونزوئلا درخصوص کاشت گندم و ساخت پالایشگاه، پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ و موشک هایپر سونیک رادار گریز به عنوان چهارمین کشور تولید کننده دردنیا برشمرد.

بخش نظردهی بسته شده است..