تبصره ماده ۳ از قبوض آب شهروندان یزدی حذف شد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نود و هشتمین جلسه علنی شورا گفت: با پیگیری نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر یزد و طی جلسات مستمر، تبصره ۳ از قبوض آب مشترکان آب و فاضلاب شهر یزد حذف شد.

«عزیزاله سیفی» در خصوص لغو تبصره سه موجود در قبوض آب، تصریح کرد: مصوبه تبصره سه قبوض آب که در شورای دوره چهارم تصویب و در شورای دوره پنجم نیز اخذ آن از شهروندان ادامه داشت، به دلیل پیشگیری از تضییع حقوق مردم با تصویب شورای اسلامی کنونی و بر اساس رای دیوان عدالت اداری ابطال و لغو شد.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل و به پیشنهاد شرکت آبفای استان، جهت توسعه شبکه آب در مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی مبلغی به عنوان تبصره ماده سه به قبض آب اضافه و از مردم أخذ می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: این مصوبه در دیوان عدالت اداری لغو شد و شورای ششم نامه‌ای به شهرداری و شرکت آبفا ارسال کرد که این مبلغ از مردم أخذ نگردد اما متأسفانه طی گزارشات بازرسی، مشخص شد بر اساس همان مصوبه شورا های دوره قبل، مبلغی در قبض به عنوان تبصره سه از مردم توسط شرکت آبفا گرفته می‌شود.

سیفی افزود: با مذاکرات فشرده‌ای که در شورای ششم انجام شد، پیشنهاد شد این مصوبه اخذ تبصره سه آب بها در قبوض آب کامل لغو و رسماً به شرکت آبفا ابلاغ شود که أخذ تبصره ماده سه از مردم ممنوع و غیر قانونیست.

حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه تأکید کرد: در ملاقات های مردمی شاهد شکایات متعدد شهروندان و مصرف کنندگان از مبلغ تبصره سه هستیم و باید در این مصوبه شفاف به مردم اعلام شود که مبلغ پرداختی تبصره سه در قبوض آب که طی این مدت، غیر قانونی اخذ شده به چه شکل به مردم بر می گردد و برای باز گرداندن این مبالغ چاره ای اندیشد.

«مجید تجملیان» عضو دیگر شورا هم در این باره گفت: زمانی که حکمی از سوی دیوان عدالت اداری اعلام شود اگر یک دستگاه دولتی یا حاکمیتی اجرا نکند مجازات اعمال می شود، در همین خصوص وقتی این تبصره ابطال شده است اما همچنان از مردم مبلغ را أخذ کرده اند باید از سوی دستگاه های نظارتی پیگیری و برخورد جدی تری صورت پذیرد.

«محمدمهدی نیکونژاد» دیگر عضو شورا گفت: این موضوع در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا طی چندین جلسه مختلف با حضور مدیران و کارشناسان آبفا و مشاورین حقوقی شهرداری و کمیسیون برگزار شد و در نهایت علاوه بر حذف تبصره سه از قبوض آب شهروندان، مصوب شد که مبلغ اخذ شده طی این چند سال به هرشکل به شهروندان بازگردد و متولیان هم باید اعلام کنند که این مبالغ را به چه شیوه و در چه مدت زمانی به شهروندان ارجاع می‌دهند.

در نهایت با رای اکثریت این موضوع در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد مطرح و اعضای شورای ششم با رای اکثریت نسبت به حذف تبصره ماده سه از قبوض آب رای مثبت دادند و نسبت به بازگرداندن مبالغ اخذ شده طی شش سال گذشته هم موافقت و به تصویب شورای ششم رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..