رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

دشمن در تصویرسازی خود به دنبال ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه نظام مالی پرداخت کشور ناعادلانه است، گفت: دشمن در تصویرسازی خود به دنبال ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

«محمد صالح جوکار»  در نشست پرسش و پاسخ که با موضوع بررسی حوادث اخیر و با حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد، گفت: اخیراً نظرسنجی توسط جهاد دانشگاهی پیرامون ریشه‌های نارضایتی‌های اخیر در کشور انجام و نتیجه نهایی این بود که هدف اصلی از این جریانات تنها مسئله اقتصادی نبوده و ریشه‌های دیگری هم دارد.

وی ادامه داد: اگر تحلیلی داشته باشیم می‌بینیم که اعتراضات سال های ۷۸، ۸۸ پایه سیاسی و سال‌های ۹۶ و ۹۸ اقتصادی بود ولی امسال خیلی متفاوت تر از دو دوره گذشته بود، البته در سال های ۹۶ و ۹۸ در شهرهایی که وضعیت اقتصادی ضعیف‌تری داشتند شاهد اعتراضات بسیار کمتری نسبت به شهرهایی با وضعیت اقتصادی بهتر بودیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار کرد: در جریانات اخیر کشور اولویت مشکلات، اقتصادی بود ولی شعارشان «زن، زندگی، آزادی» بود که هیج ارتباطی به اقتصاد نداشت و قشر جوان و نوجوانی درگیر شدند که دغدغه زن و زندگی هم نداشتند که نشان از وارداتی بودن این شعار و جریانات می داد، نه اینکه مشکلی نبود بلکه اعتراضات هم بود ولی عدم پاسخگویی به این اعتراضات در طول سالیان اخیر منجر به این مسائل شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد: دشمن به دنبال تصویر سازی در خصوص ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است، در صورتی که اگر اتفاقی در خارج از کشور رخ دهد این تصویرسازی ها توسط رسانه هایشان اصلا رخ نمی دهد و شاید هیچ کسی در کشور دیگری این مسائل را متوجه هم نشود ولی کوچکترین اتفاقی در جمهوری اسلامی را به بزرگترین و بدترین شکل ممکن و به دروغ بازنشر می دهند.

جوکار اظهار کرد: اگر قرار بر این است که اصلاحاتی در کشور صورت گیرد، باید بر اساس تفکرات خودمان باشد نه اینکه غربی ها بخواهند در این خصوص دخالت کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه تغییر و تحولات هر کشوری باید درونی باشد، افزود: اگر این تغییرات منشا بیرونی داشته باشد خطرناک خواهد بود و اثرات منفی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم، گفت: متاسفانه در کشور ما به گونه ای جا افتاده که مردم هر زمانی پولی را داشته باشند برای اینکه ضرر و زیانی نبینند، آن را به دلار تبدیل می کنند ولی به سمت تولید و سرمایه گذاری حرکت نمی کنند ولی کشوری مثل ژاپن که به کشور سهام داران معروف است، مردمشان بیشتر به سمت سرمایه گذاری و تولید حرکت می کنند.

نماینده مردم یزد با تاکید بر اینکه اگر چیزی را از مردم طلب کردیم اول خودمان به عنوان مسئول کشور باید آن را رعایت کنیم، اظهار کرد: اگر به مردم می گوییم باید این شرایط سخت کنونی را تحمل و انقلابی و جهادی عمل کنید، ابتدا خودمان باید پیشقدم شویم نه اینکه از مردم بخواهیم ولی خودمان عمل نکنیم.

جوکار با بیان اینکه مسئولان باید الگوی مناسبی برای مردم باشند، اظهار داشت: اگر مسئول کاری برای مردم در راه رضای خدا انجام داد، آن زمان است که مسیر درست را رفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نظام مالی پرداخت کشور را ناعادلانه دانست و افزود: برای حل این مشکل باید برنامه ریزی دقیق و حساب شده در کشور صورت گیرد و نیازمند تحول و اصلاحاتی هستیم تا مردم احساس تبعیض نکنند.

بخش نظردهی بسته شده است..