مسئول مرکز فقه راهبردی حسینیه مشکات در یزد خبر داد

دستیابی به الگوی تحول آفرین در راهبری بحران جمعیت براساس بوم‌ استانهای کشور

مسئول مرکز فقه راهبردی حسینیه مشکات از دستیابی به الگوی تحول جمعیت و فرزندآوری با توجه به مختصات بومی استانهای کشورمان و اجرای این الگو در برخی نقاط کشور تاکنون خبر داد.

حجت‌الاسلام «صدرا بهرامی» در حاشیه رویداد ملی مسیر نجات که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد طی مدت سه روز به میزبانی شهر میراث جهانی یزد در حال برگزاریست، هدف از رویداد تحول آفرین در راهبری بحران جمعیت را تحقق تحول در مبحث جمعیت و فرزندآوری در کشورمان ذکر کرد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در این راستا نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تمام ظرفیت‌های موجود از جمله دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و جبهه‌های مردمی با توجه به مسائل دینی، انسانی، اجتماعی و تجارب بشری به یک نظریه جامع و واقعی و در نهایت به یک الگو در خصوص تحول جمعیت و فرزند آوری با توجه به مختصات بومی کشورمان رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: این الگو و خط مشی‌ها حاصل برگزاری رویدادهایی است که در انتها به بحث بوم‌کاوی می‌انجامد و خوشبختانه تاکنون نیز در چندین نقطه از کشورمان به اجرا درآمده است.

این مسئول در خصوص تفاوت این رویداد یزد با رویدادهای گذشته نیز بیان کرد: در این رویداد در کنار مدیران کل امور زنان و خانواده استانها و فرماندهان قرارگاه جمعیت‌ استانهای کشور، دو نفر دیگر نیز حضور دارند که یکی از آنها از جبهه مردمی و دیگری از مسئولان دستگاه‌های حاکمیتی همراه با بحث تحول جمعیت، هستند و این اتفاق ترکیب عقل حاکمیت و عقل مردمی را در طراحی بوم عملیاتی تحول جمعیتی هر استان به دنبال خواهد داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..