دبیر اجرایی رویداد مسیر نجات در یزد:

پیگیری بحران جمعیتی نیازمند نگاه درست و مساله محور است

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی وررزشی شهرداری یزد و دبیر اجرایی رویداد ملی مسیر نجات،‌ بحران پیری جمعیت را یک مسئله مهم و در اولویت برای کشور خواند و رفع آن را در گروی نگاه درست و مساله محور به این موضوع دانست.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در حاشیه دومین روز رویداد ملی مسیر نجات(رویداد تحول آفرین در راهبری بحران جمعیت) که میزبانی شهر جهانی یزد در حال برگزاریست، در مورد اهمیت برگزاری این قبیل همایش‌ها و رویدادها، گفت: مسئله مهم و دارای اولویت کشور در حال حاضر بحث جمعیت است به طوری که اگر که تا پنج سال آینده مسئله جمعیت را به نوعی حل نکنیم گرفتار بحران پیری جمعیت در آینده خواهیم شد و دیگر هم نمی‌توانیم از این بحران بیرون بیاییم و به قول جمعیت‌شناسان، گرفتار چاله جمعیتی می‌شویم.

وی برگزاری این رویدادها را در انگیزه بخشیدن به فعالیت نهادها و گروه‌های مردمی فعال در حوزه فرزندآوری و جمعیت یادآور شد و بررسی مسائل و مشکلات جمعیتی، مشورت در مورد نحوه چگونگی رفع این مسائل و جلب مشارکت عمومی مردم برای رفع این مسائل را از جمله مزایای این رویدادها ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بر ضروت فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی در موضوع جوانی جمعیت، ایجاد انگیزه برای فعالان این بخش و از طرفی برنامه‌ریزی جهت حل مسئله بوم‌نگاری در این حوزه و اختصاص نگاه درست اصولی و مسأله محور به این موضوع تاکید و ابراز امیدواری کرد در پنج سال باقیمانده برای پیشگیری از بحران پیری جمعیت کشور نیز همانند دیگر بحرانها و مسائل که با یک مشارکت جمعی مرتع شده است،‌در این مقوله با نگاه درستی بتوانیم مانع بروز این بحران در کشورمان شویم.

در نشست امروز این رویداد تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه درخصوص بوم کاوی، هوشیارسازی بحران جمعیت، تبیین فرایند حب لحران جمعیت و فرایند راهبری تحول جمعیت و موضوعات دیگر سخن گفتند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..