استاندار یزد:

روحیه مطالبه‌گری باید در دانشجویان تقویت شود

استاندار با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان، نسبت به حضور در دانشگاه‌ها و گفت‌وگوی چهره به چهره و بدون واسطه با دانشجویان اعلام آمادگی کرد.

«مهران فاطمی»  در نشست مشترک با فعالان دانشجویی و اساتید دانشگاه با بیان این که با یک جلسه امکان طرح و بررسی مسائل و مطالبات دانشجویان و مسئولین وجود ندارد، گفت: رسیدن به فهم مشترک و کسب نتایج بهتر در مسائل و موضوعات مختلف نیازمند تدوام جلسات گفتگومحور است لذا جلسات با دانشجویان و اساتید باید به صورت مستمر و در سطوح مختلف برگزار شود.

وی در ادامه به برخی از مسائل و دغدغه های مطرح شده در نشست در خصوص دانشگاه‌ها اشاره و بر بررسی مصداقی این مسائل در جلسات این بخش جهت آسیب شناسی و حصول نتیجه بهتر تاکید کرد.

استاندار با اشاره به ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان، خطاب به دانشجویان گفت: رویکرد و تراز فعالیت‌های شما باید به گونه‌ای باشد که جنبش دانشجویی عدالت خواهِ جریان سازِ آزادی‌خواه باشید.

فاطمی با بیان این که جنبش‌های دانشجویی باید تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: به روسای دانشگاه‌ها بر فراهم‌سازی زمینه فعالیت‌های دانشجویی اعم از انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی، کانونهای فرهنگی و تشکلهای سیاسی اجتماعی در چارچوب قوانین دانشگاه، تاکید شده است.

استاندار افزود: شهید دکتر بهشتی در وصف جایگاه و نقش دانشجو در جامعه می‌گوید: «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود» لذا دانشجویان باید آگاه باشند که سطح انتظارات از آن ها در این تراز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پذیرای بیانات دانشجویان به صورت صریح، شفاف و حتی تندترین انتقادات آنها هستیم، گفت: جلسات گفت و شنود دانشجویی باید به صورت هر دو هفته یکبار و در قالب کمیته دانشجویی با حضور نمایندگان تشکل های دانشحویی، مشاور جوان استاندار و دفتر سیاسی برگزار شود.

فاطمی با بیان اینکه هر چند جلسه یکبار باید جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد استان جهت انتقال نتایج و موضوعات برگزار شود، اظهار کرد: امید است محصول این گفتگوها ایجاد تفاهم بیشتر برای بالندگی و انسجام هر چه بیشتر ایران اسلامی باشد.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..