دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی کشور در یزد:

رضایتمندی مردم ملاک شایستگی پشت‌میزنشینان است

دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی کشور با تاکید بر این که سازمان‌ها و تشکیلاتی که با مردم هستند، الهی و پایان ناپذیرند، اظهار کرد: شایستگی تمام کسانی که پشت میزهای خدمت نشسته‌اند بر اساس ‌رضایت مندی مردم تعیین می‌شود.

سردار «سید ضیاء الدین حزنی» در دومین اجتماع جهادگران بسیجی استان یزد در قالب افتتاح دومین رزمایش سراسری جهادگران فاطمی که با حضور ۱۵۰ گروه متخصص جهادی از اقشار مختلف در محل سالن ۹ دی شهر یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب و تبریک هفته بسیج، گفت: هفته بسیج متعلق به همه ملت ایران است چرا که همه کسانی که بسیجیان را تامین و پشتیبانی می‌کنند و حتی کسانی که بسیجیان را دوست دارند، نیز بسیجی هستند لذا امروز روز همه ملت ایران است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: معظم له می‌فرمایند؛ ایران از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی در دنیا رتبه اول را دارد و طبق آمارهای جهانی حدود هفت درصد از سرمایه‌های خدادای دنیا در ایران وجود دارد، در صورتی که ایران یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داد و هنوز پنج درصد سرمایه‎های خدادادی در ایران کشف نشده است؛ در نهایت فقر نیست که مردم را آزاد می‌دهد بلکه احساس فقر، اختلاف طبقاتی و بی عدالتی است که باعث ناراحتی مردم می‌شود.

سردار حزنی با بیان این که از سالیان قبل چهار مشکل آزاددهنده برای مردم کشورمان وجود داشته که در برخی از آنها ورود شده اما هیچکدام تاکنون ریشه‌کن نشده است، این مشکلات را شامل بیکاری، اعتیاد، طلاق و مهمتر از همه اقتصاد ناکارآمد در کشورمان خواند و تاکید کررد: تا مادامی که این مشکلات رفع نشود، عقب‌ماندگی را در کشور باقی خواهد ماند.

وی به بالاترین نرخ اعتیاد در استانهایی مانند خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، فارس و خراسان جنوبی و استان مرکزی، گفت: متاسفانه در برخی از این استانها، بالاترین نرخ اعتیاد را در جامعه دانش‌آموزی داریم لذا باید با فکر و تلاش خودمان در جهت رفع این مشکلات اقدام کنیم چرا که تاخیر در این رابطه منجر به مشکلات بیشتری در کشورمان خواهد شد.

وی مردم را گنج‌های پنهان در کشورمان خواند و گفت:‌ بسیج آماده است تا سخت کار کنیم، نه این که کار را سخت کند.

دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: اگر حکومت‌ها تجارت کنند، دولتها ضعیف و مردم فقیرتر می‌شوند ولی اگر مردم تجارت کنند، دولتها قوی و مردم ثروتمند خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای کشورمان هیچ بن بستی وجود ندارد لذا باید برای این حوزه‌های دچار مشکل، راهی جهت خروج از این گردنه بساریم.

سردار حزنی با تاکید بر فعالیت گروه‌های جهادی برای کسب رضایت خدا، گفت: شایستگی تمام کسانی که پشت میزهای خدمت نشسته‌اند با ملاک و معیار میزان ‌رضایت‌مندی مردم سنجیده خواهد شد.

وی همچینن گفت: امروز در کشورمان، سازمانی که با مردم است، پایان‌پذیری ندارد و تشکیلاتی الهی است که با مردم باشد و میزهای خدمت در اوقع میزهای امتحان برای مسئولان هستند لذا باید خوب کار شده و ضعفها برطرف شود.

وی در بخش پایانی سخنانش از گروه‌های جهادی خواست تا به نیابت از مردم، مطالبه‌گری کنند و با همدیگر کار کردن را به دیگران آموزش بدهند تا از این طریق عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود.

دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی با بیان این که همه مشکلات کشور توسط خود مردم و در همین داخل کشور قابل حل است، تاکید کرد: باید سعی کنیم به مردم منفعت برسانیم و مردم از این میزهای خدمت نفع ببرند.

وی همچنین خواستار رفع مشکلات گروه‌های جهادی توسط خود بسیجیان و قوی شدن این گروه‎ها به لحاظ مالی شد.

سردار حزنی همچنین گفت: گروه‌ها و قرارگاه‌های جهادی باید عدم شفاف سازی در داخل خود را به طور کامل رفع کنند.

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری محسوس جهادگران بسیجی در عرصه های مختلف، گفت: استان یزد تنها در سال جاری با حوادث مختلفی از طوفان گرد و خاک تا سیل بی سابقه و حادثه قطار را با خدمت‌رسانی به بسیجیان در حوزه های مختلف پشت سر گذاشته است و شاید اگر گروه های جهادی بسیج نبودند تلفات به مراتب بالاتری را در برخی از این حوادث مانند سیل مردادماه یزد شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز با رهنمودهای امامین انقلاب، وضعیت بسیج و سرمایه اجتماعی در استان در وضعیت خوبی است به طوری که همواره حضور به موقع بسیجیان استان را در عرصه‌های مختلف شاهدیم.

گفتنی است؛‌ دومین رزمایش فاطمی استان یزد به یاد شهید «محمد حسین محمدخانی» از ۲۶ آبانماه در شهرستانهای مختلف استان یزد آغاز شده تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

این رزمایش در مرکز استان نیز با ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم حسن آباد، اکرم آباد و اکرمیه در جریان است.

یادآور می‌شود؛ استان یزد ۹۸۰ گروه جهادی دارد که ۱۵۰ گروه جهادی در حوزه های تخصصی فعالیت دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..